2 Nisan 2010 Cuma

Nişastalı Börek

Zeynep'in diş buğdayı menüsü için hazırladığım börekler.. Ben kişi sayımız fazla olduğu için üç kilo yufkadan yaptım. Siz kişi sayınıza göre ayarlayabilirsiniz.. Dilerseniz sarıp buzluğa koyup dilediğiniz zaman da pişirebilirsiniz. Ben kıymalı patatesli harç yaptım. Siz dilediğiniz bir iç malzemesi de kullanabilirsiniz..
Tarifimi P.D.Ç.S Etkinliğinin bu ayki ev sahibesi Ferah arkadaşıma gönderiyorum ve kolay gelsin diyorum..
  • 12 adet için malzemeler:
  • 2 yufka
  • nişasta
  • tereyağı
  • içi için :
  • haşlanmış patates
  • kıyma
  • soğan
  • tuz, karabiber

yapışılı: Ön hazırlık olarak iç harçını hazırlıyoruz. Bir tencereye yemeklik doğranmış soğanı, kıyma, haşlanmış ezilmiş patates ve baharatlarını ekleyip kavuruyoruz. Birinci yufkayı seriyoruz. Üzerine nişasta serpiyoruz. Üzerine bir yufka daha yerleştiriyoruz. Sonra onun da üzerine nişasta serpiyoruz. (Heryerine eşit olacak şekilde dağıtıyoruz. Ben bu işlemi çay süzgeçi ile yaptım.) Sonra 12'ye bölüp her birine hazırladığımız harçtan koyup, sigara böreği gibi sarıyoruz ve buzlukta bir gece bekletip böreklerimizi donduruyoruz. Buzu açılmadan eritilmiş sıcak tereyağına batırıp yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz. 200 derece fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz..

afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder