8 Nisan 2010 Perşembe

PANDA KURABİYE


Aslında kurabiyelerin orjinal ismi Horlicks Doggies Cookies. ve orjinal görüntüleri de burada.
Çocukların çok ilgisini çekeceğini düşündüğüm bu kurabiyelerin orjinal tarifine ne olduğunu anlayamadığım Horlicks malzemesi haricinde aynen uydum. Fakat benim kurabiyeler o kadar yayıldılar ve o kadar çok çatladılar ki, orjinali ile pek ilgisi kalmadı. Sanıyorum Sevgili Zinnur'un her zaman söylediği gibi yurtdışındaki unlar ile bizim unlarımız ve/veya yağlarımız daha farklı. Bu sebeple tarifi hiç değiştirmeden uygulasanız bile bazen farklı sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Birinci tepsi iyice yayılıp, çatlayınca; ikinci tepsiye koyduğum kurabiyelerin içine bir miktar daha kek unu koydum. İkinci tepsidekiler, birinciler kadar fazla yayılmadı ama çatlamaktan yine kurtulamadılar. Benimkilerin şekilleri, Köpekten çok pandaya benzedikleri içinde ben isimlerini panda kurabiye koydum.
Malzemeler;
*180 gr oda sıcaklığında tereyağı,
*80 gr esmer şeker ( tarifin orjinalinde Horlicks ?)
*200 gr kek unu,(ben aynen uyguladım ama çok yayıldılar. Siz kendi kararınızca bir miktar daha normal buğday unu ekleyin )
*25 gr mısır unu,
*25 gr süt tozu ( ben Coffie mat kullandım )
*Yeteri kadar damla çikolata,
*Yeteri kadar Nestle chocapic, kakaolu buğday gevreği.
Hazırlanışı;
1.Öncelikle tereyağı ve şekeri, şeker eriyinceye kadar çırpın.
2.Kek unu, mısır unu ve süt tozunu eleyerek birbirine karıştırın ve toz karışımları, yağın içine katarak yoğurun.
3.Hamuru rulo haline getirip, eşit ve ceviz büyüklüğünde parçalar koparın yada kesin.
4.Parçaları elinizde yuvarladıktan sonra damla çikolatalardan göz ve burun yapın.
5.Cocopiclerden ise kulak şekli vermek için hamurun iki yanına yapıştırın.
6.Kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş tepside ve önceden 160 derecede ısıtılmış fırında çok fazla kızarmalarına müsaade etmeden pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder