5 Nisan 2010 Pazartesi

Papatya Çayı

Papatya Çayı

Hastayım hasta,çorbam tasta(!)...

İnanın bilgisayardan da bu kadar uzak ilk kez kalıyorum,hepinizi çok özlediğimi yazarak başlamak istiyorum.Meğer ne güzel bir alışkanlık olmuş sizleri okumak, ziyaret için sabırsızlanıyorum... Bıraktığınız mesajlar içinde çok teşekkür ediyorum....iyi ki varsınız...

İki hafta önce bana bahar havası fena çarptı ,hatta arkadaşım Ayşegülün dediği gibi fena tosladı.Bu yaşıma kadar hiç böyle hastalanmamıştım.İlk hafta önce boğazlarımın yanması ile başladı,daha sonra boğazım tamamen kapandı.Su içmek,yemek yemek ne demek,tükürüğümü bile dört gün ağlayarak yuttum.. Uykusuz geçen bir kaç gün,sinir bozukluğu, bu duruma hiç alışık olmamam beni acayip sarstı.Gece gündüz sürekli uyudum ,bir insan bu kadar uyurmu ben bile şaştım kaldım..Çocuklar çok garipti,Bora acayip abilik yaptı... Kardeşine baktı,ona yemek hazırladı, su bile getirdi ayağına kadar :) ... birbirlerine ilk kez bu kadar iyi davrandırlar sanırım :)

Hastalandım diye inanın ağladım,şimdi anlatırken çok komik geliyor kulağa biliyorum ama kendi işimi kendim yapamadığım nadir durumlardan biriydi ,eşim bile çok şaşırdı.. Çocuklarla o ilgilendi,borayı okula yolladı vb.. ki bu durum bizim evde çok nadir olan bir durumdur...tabii ben hastalanırken tüm evdekileri de hasta etmeyi başardım... annem yetişti sağolsun ama daha sonra onlarada bulaştırmayı başardığım için aile boyu hasta dolaştık...

Tam iyileşemeden bir de görünmez bir kaza oldu,benim ufaklık kafasını bir yere çarpmış kanlar içinde bir şekilde yanımıza geldi...... ben zaten hastayım sırtımdan terler boşalıyor,tabii korkumdan hemen hastaneye fırladım..

İki kaşının ortası dikey olarak yarılmış,nasıl oldu nereye çarptı hiç anlamadık,ben dikiş atacaklar diye korkudan öldüm tabii....bu tip bir durumla ilk kez karşılaşıyorum..

Özgür buz kompresi yapılırken korkudan sedyede uyuyakaldı.Açılan yarıkların yatay olanı makbulmuş,çünkü iz kalmaz ve daha çabuk iyileşirmiş..Bizim yarık dikey olduğu için bantla birleştirdiler ama sanırım iz kalacak..

Erkek çocuk diye sorun olmaz dedi doktor ama benim tadım tuzum kalmadı,moralim iyice bozuldu. Allah başka kazalar vermesin diyerek eve döndük..

Ben tabii o telaşla tekrar hastalandım,kısaca boğazım şiş ve iki kutu antibiyotik bitmiş olmasına rağmen halen ruh gibiyim..

Sürekli uyukluyorum,koltukta sızıp sızıp kalıyorum... Halen bu durumu anlamış değilim,bu seneye kadar hiç böyle olmamıştım.. sanki beni bıraksalar bütün gün uyuyacakmışım gibi hissediyorum...

Bugün yeni yeni kendime geldim,ama boğazlarım halen acıyor...Allah tüm hastalara acil şifa versin,dermansız dert vermesin...


Hastalık boyunca bol bol çay içtim denebilir...papatya çayını denemek isteyenler için,

Malzemeler
2 Kişilik

- 3 tatlı kaşığı kurutulmuş papatya
- 2 çay bardağı su
- bal veya tozşeker

Hazırlanışı:
1- Kaynamış sıcak suyun içine kurutulmuş papatyayı atın ve 5 dakika demlendirin.
2- Daha sonra süzgeçle bardaklara servis edip,içine istediğiniz tatlandırıcıyı ekleyip sıcak olarak ikram edin.

Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder