5 Nisan 2010 Pazartesi

PEYNİRLİ RULO BÖREK



Öncelikle tüm Türkiyemizin başı soğolsun diyorum. Sayın başkanımız Muhsin Yazıcıoğlu ve beraberindeki beş kişinin hazin ölümü hepimizi derinden etkiledi. Ama lakin gazeteci kardeşimiz hala bulunamadı. Diliyorum Allahımdan bir mucize olurda canlı olarak bulunur. İnşaallah ölüpte kurda kuşa yem olmamıştır. Hiç kime bu şekilde bir sonla ölmek istemez. Ama bir taraftanda ne mutlu ki onlara şehit oldular. Allah geride bıraktıkları yakınlarına sabır versin ölenlerimize ise rahmet eylesin. Bu hazin kazadan beri bloğuma tarif ekleyemedim. Biliyorum tarifi bekleyen arkadaşlarım var. Gecikme için özür dileyerek böreğimin tarifini veriyorum hemen.
Çok lezzetli milföy gibi kabardıkça kabaran bir börek. Hem önceden buzluğunuzda hazırlayıp bulundurabileceğiniz ihtiyacınız olduğunda hemen hazırca sunabileceğiniz bir lezzet:)


MALZEMELER:

1 Çay bardağı sıvıyağ
1 Su bardağı süt
3 Yufka
Beyaz peynir
Maydonoz


YAPILIŞI:

















Önce yağ ve sütü karıştırın. Sonra ilk yufkayı serin üzerine karışımı fırça yardımıyla sürün. Diğer iki yufkayıda aynı şekilde aralarına karışımı sürerek ekleyin. En üstte yufkaların kenarlarını içe doğru katlayın ve yine karışımı sürün. Hazırladığınız peynirli içi üzerine yayın ve rulo yaparak sarın. (İsterseniz ortadan ikiye bölerek) buzluk poşetlerine koyup buz dolabında bir gece bekletin. Pişireceğiniz zaman üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede pişirin. Eğer aceleniz varsa buzlukta donana kadar bekleyip pişirebilirsiniz. Biraz ılıyınca dilimleyip servis yapabilirsiniz...Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder