7 Nisan 2010 Çarşamba

PEYNİRLİ RULO BÖREK



İşte güzel bir börek tarif daha. Ben bu böreği yaparken ilk kez ekmek yapma makinasından yararlandım. Yani hamurunu makinada yoğurdum. Tarifini sevgili Banu Atabay'ın sitesinden gözüme kestirmiştim baktım orda da ekmek yapma makinasında yoğurmuşlar hamuru. Du bakayım dedim bende bi yoğurtuyum valla çok güzel yumuşacık bir hamur oldu. Artık ara sıra bende makinada yoğururum hamurlarımı size de tavsiye ederim. Bu tarifimide 28 p.d.ç.s.e. ev sahibesi yasemin arkadaşıma yolluyorum. Gelelim tarifimize;

MALZEMELER:

HAMURU:
1 kahve fincanı sıvıyağ,
1 kahve fincanı yoğurt,
1 yumurta,
2 çay bardağı su,
9 çay bardağı un,
Tuz

İÇ HARCI:

Yarım kalıp beyaz peynir, maydonoz

SOSU:
3 kaşık erimiş margarin ya da tere yağ

YAPILIŞI:
Hamur malzemesini hazırlamak için tüm malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz. Ben bu sefer hamuru ekmek yapma makinasında yoğurttum çok güzel oldu;) Yumuşak kıvamlı bir hamur oluyor. Sonra hamurumuzu 5 eşit bezeye ayıralım. Her bezeyi un ile açabildiğiniz kadar ince açın. Zaten hamur çok kolay açılıyor korkmayın:) Her bezenin üstlerini fırça yardımı ile yağlayın ve 5 bezeyi üst üste koyun, sonra bohça şeklinde katlayıp bir tabak içine alıp buz dolabında 1 saat dinlendirin.. Ben çok bekleyemedim siz bekleyin:) Sonra hamuru un serpip merdane yardımı ile 1-2 cm kalınlığında dikdörtgen açın, uzun kısmından 4 eşit parçaya kesin. Sonra kısa kısmından da 9 eşit parçaya kesin. Yani 36 tane dikdörtgen şeklinde hamur olmuş oluyor. Arasına peynirli harçtan koyarak gevşek rulo yaparak sarın ve yağlı tepsiye dizin. Üstlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin önceden ısıttığınız 200 derece fırında üzeri kızarana dek pişirin. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder