6 Nisan 2010 Salı

Portakallı Muffinler

Çocuklar benden portakallı ve çikolatalı muffin istiyorlardı.Benimde çok zamanım olmadığından ancak bugün yapabildim..Bu pazar evde olduğumdan ve anneciğinde rahatsızlığından dolayı,günümü mutfakta geçirdim diyebilirim..Ne zamandır mutfağa girip yemek yapmıyordum..Şimdi bilgisayarın başına oturduğumda çok yorulduğumun farkına vardım..Anneciğin ne kadar çok yorulduğunuda anlamış oldum ve çok üzüldüm..Ayrıca birde ekmek hazırladım..Yine başarısız ama pekkk lezzetli oldu ve hemen bitti..İlerki günlerde sizlerle paylaşacağım..

Sevgili arkadaşım caferoyal beni mimlemiş.Kendisine çok teşekkür ediyorum..
Elimdeki kitap Livanelini'nin SON ADA kitabı..161.sayfa,5.cümle aynen şöyledir.."Acaba eski mutlu günlerimizi hatırlayanlar var mıydı hala aramızda."

Bende buradan tüm arkadaşlarımı mimliyorum.Dileyenler kendi sayfalarında yayımlayabilirler..
5
Malzemeler
1 su bardağı şeker
3 yumurta
minicik tuz
1 paket vanilya
150 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 portakal kabuğu rendesi
3 damla portakal esansı
1 portakalın suyu
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
3 su bardağı un
ORTASI İÇİN
nutella
8
Hazırlanışı
* Şeker,vanilya,tuz,portakal kabuğu rendesi,yumurtalar 3 dk boyunca çırpılır.
* Tereyağ,sıvıyağ,portakal suyu eklenip çırpılır.
* Süt eklenip çırpılır.
* Un ve kabartma tozu elenip karışıma eklenip çırpılır.
* Yağlanmış muffin kalıbına 1 yemek kaşığı tepeleme karışımdan konulur.
* Üzerine 1 tatlı kaşığı nutella konulur (ben portakallı nutella kullandım).Üzerine tekrar 1 yemek kaşığı karışımdan konulur.
* Diğerlerinede aynı işlem uygulanıp 175 c de yaklaşık 25-30 dk pişirilir.
3
Hamurunu şaşkınlıkla fazla yaptığımdan biraz arttı..Bende minik muffin kalıplarını kullanıp bu minicikleri hazırladım..))
6

1 7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder