7 Nisan 2010 Çarşamba

Pudingli Kurabiye

Bu kurabiyeyi uzun zamandır denemek istiyordum. Birkaç blogcu arkadaşımda gördüm ve defneylebirlikte arkadaşımızın tarifini denemeye karar verdim; sonucu beğendim. Kurabiyelere gerebiç kalıbıyla şekil vermeyi denedim ama bu hamurla olmadı.

Malzemeler :
1 paket hazır puding karışımı (Dr. Oetker Vanilya aromalı puding kullandım.)
2 su bardağı soğuk süt
250 gr oda sıcaklığında margarin
2 yemek kaşığı şeker (Pudra şekeri kullandım.)
1 çay bardağı yoğurt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

Üzerine;
pudra şekeri

Yapılışı :
Puding karışımı bir tencereye boşaltılır; üzerine süt dökülür ve kaynayıncaya kadar karıştırılır. Kaynamaya başlayınca 2-3 dakika daha ocakta tutulur. Ocak kapatılarak soğumaya bırakılır. Hamur için verilen malzemeler yoğurma kabına alınır; aldığı kadar un eklenerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur. Hamurdan ceviz büyüklüğünde bir parça kopartılır; elde açılır ve ortasına 1 tatlı kaşığı kadar soğumuş pudingten yerleştirilip kapatılır. Biraz elde yuvarlanıp; kapatılan kısmı alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri hafifçe pembeleşinceye kadar pişirilir. Kurabiyeler soğuyunca üzerine bolca pudra şekeri elenip, servis yapılır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder