8 Nisan 2010 Perşembe

Rumeli Paçası

Arnavut kökenli arkadaşımıza iftara davetli olduğumuz zamanlarda mutlaka sofrada bulunurdu. Onlarda paçasız iftar olmazmış. Uzun zamandır yememiştim. Ramazan dolayısıyla aklıma geldi ve yaptım. Tarifi İftar Bereketi Etkinliği-3 için birdemliksohbet Sevil 'e gönderiyorum.

Malzemeler :
2-3 diş sarımsak
1 adet yumurta sarısı
yarım yemek kaşığı sirke
3 yemek kaşığı (tepeleme) un
1 yemek kaşığı margarin (Becel kullandım.)
4 su bardağı et suyu
tuz (Ben etsuyu tableti kullandığım için eklemedim.)

Üzerine;
halka dilimlenmiş sucuk
kırmızıbiber

Yapılışı :
Sarımsaklar iyice ezilir. Ezilmiş sarımsak, yumurta sarısı, sirke, margarin, un ve et suyu bir tencereye alınır. Topaklanmaması için iyice karıştırılır ve tencere ocağa oturtulur. Sürekli karıştırılarak muhallebi kıvamı alıncaya kadar pişirilir. Bir tavaya 1 çay kaşığı kadar margarin ve halka doğranmış sucuklar alınır ve sucuklar çevrilerek pişirilir. Hazırlanan paça geniş bir tabağa alınır, üzerine sucuklar yerleştirilir. Tavada kalan yağa biraz kırmızıbiber eklenip, kızdırılır ve paçanın üzerine gezdirilir. Sıcak olarak hemen servis yapılır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder