8 Nisan 2010 Perşembe

Sütlü İrmik Helvası

MİM....
Sevgili Hilal'den sonra Sevgili Necla 'da beni mimlemiş kendimden bahsetmemi istemiş. Daha önceki yazımda 7 özelliğimden bahsetmiştim ama Necla'yı kırmayalım birkaç özelliğimden daha bahsedeyim.

Kitaplara ve müzik dinlemeye çok meraklıyım. Saatlerce kitapçılarda, kitap karıştırıp vakit geçirebilirim. Çok hızlı okurum. Bunun için 3 yıl önce kursa gitmiştim çokta faydasını gördüm. Müzik olmazsa olmaz diyenlerdenim. Çalışırken, yemek yaparken, kitap okurken hep fonda müzik olmalı. Ne tür müzik olduğunu bloğumdaki fon müziğinden anlamışsınızdır....
Çalıştığım yerde en üst konumda olmama rağmen bunu günlük hayatımda hiç kullanmadım, kullanmayı sevmiyorumda. En yakın komşularım bile bilmez. Çalışma odamın kapısını kapatıp çıktığımda ben her zamanki Mine'yim, Müge' min annesiyim.
Hayata en sıkıntılı zamanlarımda bile pozitif baktım. Hayatı sadece kendi sorunlarından ibaret sayan, yaşadığı her kötü olayda, hatada suçu başkalarında arayan, aynaya dönüp kendine bakmayan, negatif enerji veren insanlardan uzak duruyorum. Çokta rahat ettiğimi şimdi farkediyorum...
Hayatta sahip olduğum en değerli şey Canım Kızım ...O' na söylenecek her kötü söz veya yapılan en ufak bir hareket benden beklenmedik ve tahmin edilmedik şekilde tepki görür...

Ben de bu satırları okuyan, beni takip eden, yorum bırakan veya bırakmayan herkesi mimliyorum. İsteyen herkes yedi özelliğini yazabilir...

İrmik helvası tarifi anneannemden anneme , annemden de bana geçen bir tarif. Prensesimin de bu tarifi kullanacağını ümit ediyorum. Çünkü irmik helvasını çok seviyor. Özellikle de içinde çam fıstıklarını bulup yemeyi, tıpkı bizim kız kardeşimle küçükken yaptığımız gibi....

Gereken Malzemeler:

  • 1,5 su bardağı irmik
  • 100 gr tereyağı
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı çam fıstığı

Yapılışı:

  • Derin bir tencerede süt , su ve şekeri karıştırıp kaynatın.
  • Diğer bir tencerede tereyağını yakmadan eritin ve çam fıstıklarını bir kaç kez döndürüp çok az kavurun.
  • Çam fıstıklarının üzerine irmiği ilave edip, orta ateşte sürekli karıştırarak rengi pembeleşip kahverengine dönmeye başlayıncaya kadar kavurun.
  • Diğer tencerede hazırladığınız sütlü sıcak şurubu irmiklerin üzerine yavaşça döküp ocağın üzerinde sürekli karıştırın.
  • Helva kendini çekmeye başlayınca ocağı kapatıp, kapağının altına bir kağıt havlu koyup dinlendirin.
  • Sıcak servis yaparken kaşıkla veya bir kap yardımı ile şekil verin.
  • Tarçınla süsleyip servis yapın.




  • İrmik helvasının kavurma rengi size kalmış. Daha koyu bir renk isterseniz daha fazla kavurabilirsiniz.
  • Aynı tarifi süt yerine su kullanarakta yapabilirsiniz.
  • İrmiği kavurduktan sonra üzerine eklediğiniz sütlü şurup sıcak olmalı. Bu irmiğin kabarması için çok önemli.
  • Şurubu ilave ederken sıcak irmik kabarıp etrafa sıçrayabilir dikkat edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder