6 Nisan 2010 Salı

Tatlı Kuzucuk

Tatlı Kuzucuk

Malzemeler
- 400 gr (3,5-4 su bardağı un)(ben 4.5 su bardağı kullandım)
- 1 paket instant maya
- 50 gr (yarım çay bardağı toz şeker)
- 1 paket vanilin
- 1 tutam tuz
- 1 tatlı kaşığı bal
- 175ml (1,5-2 su bardağı)süt
- 2 yumurta
- 1 yumurta akı

Dolgu için:
- 1 paket dr. oetker çikolatalı dolgu kreması
- 200ml.(2 cay bardağı )soğuk süt
- 3 yemek kaşığı mavi haşhaş tohumu

Üzeri için:
- 1 yumurta sarısı
- 1 adet kuru üzüm
- 1 yemek kaşığı pudra şekeri

Hazırlanışı:
1- Unu eleyip maya ile karıştırın.Üzerine diğer malzemeleri ilave edip iyice yoğurun.
2- Üzerini kapatıp 30-40 dakika mayalandırın.
3- Çikolatalı dolgu kremasını süt ile birlikte çırpın.İçine haşhaşı ilave edip çok az karıştırın.
4- Mayalanan hamuru kısa bir süre yoğurun.Hamurun 1/3'ünden kuzuya kafa,kulak,ayak ve kuyruk şekilleri vericek kadar hamuru bir kenara ayırın.
5- Kalan hamuru merdane ile 30x40cm boyutlarında açın.İçine dolgu malzemesini sürün.(ben hepsini kullanmadım)
6- Rulo şeklinde sarın ve 1,5 cm. eninde dilimlere kesin.Yağlı kağıt serili fırın tepsisine , kuzunun gövdesini oluşturun.Kafasını,ayaklarını ve kuyruğunu yerleştirin.
7- Üzerine yumurta sarısını sürün ve kuru üzümü göz olucak şekilde yerleştirin.
8- Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 25-30 dakika üzeri kızarana kadar pişirin.
9- Soğuduktan sonra pudra şekeri ile süsleyin.

Kaynak: Dr. Oetker 2008 Takvimi

Pelin'ce : Ben tepsiye yağlı kağıt sermediğim için tepsiden çıkartmak konusunda biraz zorlandım.Yüz ve ayak kısımları daha büyük olabilirdi mesela.Eğer yaparsanız daha dikkat edin...Şimdiden Afiyet Olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder