5 Nisan 2010 Pazartesi

Tavuklu-Sebzeli Bohça Börek




İrem için yaptığım tavuklu ve mantarlı börekler...



Tavuklu-Mantarlı Güveç yapmak için mutafağa girdim ama börek yapmak için aldığım pazılarla güveç malzemesini birleştirip bu börekleri yaptım. YE # 53 ev sahibesi lamamutfakta etkinlik konusu olarak "sebze" li tarifleri seçmiş. Börek fikrinde etkinlik konusu da bana fikir verdi. Kendisine bol tarifli bir etkinlik diliyor ve tarifimi gönderiyorum.
İrem sebze sevmediği için böreğin bir kısmını tavuklu-mantarlı yaptım.
Malzemeler :
4 adet böreklik hazır yufka
1/2 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su
İçine;
500 gr. kuşbaşı doğranmış tavuk göğüs eti
500 gr. mantar
2 demet pazı
4-5 adet közlenmiş kırmızı biber (konserve kullandım.)
1 adet kuru soğan
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağı
tuz
Üzerine;
yumurta sarısı
Börekleri bağlamak için;
yeşil soğan ya da maydanoz sapı
Yapılışı :
Mantar iyice yıkanıp, dilimlenir ve limonlu suda bir süre haşlanır. Kuşbaşı doğranmış tavuklar tereyağında kavrulur, mantarlar da eklenip bir süre daha kavrulup, tuzu ayarlanır.
Yemeklik doğranmış kuru soğan sıvıyağda pembeleşinceye kadar kavrulur, yıkanıp doğranan pazı da eklenip kavurmaya devam edilir. Közlenmiş biberler de doğranarak tencereye eklenip, fazla pişirmeden tuzu ayarlanıp ocak kapatılır. Tavuklu malzeme ile karıştırılıp soğumaya bırakılır. (İrem'e sadece tavuklu mantarlı börek yapacağım için iç malzemelerini ayrı ayrı pişirdim ve tavuklu harcın bir kısmını ayırdım. Börek sosu ile ıslattığım yufkaların bir kısmını büyük kareler şeklinde kesip, tavuklu iç malzeme koydum, bohça şeklinde kapatıp, ters çevirerek tepsiye yerleştirdim. Üzerini de milföy hamurundan kestiğim şeritlerle süsledim.)
Yufkalardan biri düz bir zemine serilir. Su, süt ve sıvıyağ karıştırılarak sos hazırlanır, fırça yardımıyla yufkanın üzerine sürülür. Diğer yufka da birinci yufkanın üzerine serilip, sos sürülür ve bir pasta tabağı yardımıyla yuvarlaklar kesilir. Ortasına hazırlanan iç malzemeden bolca yerleştirilip, kenarları ortaya doğru toplanır ve önce kaynar suya sokulup, sonra soğuk suya tutulan yeşil soğan ya da maydanoz saplarıyla bağlanır, yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Kalan iki yufka için de aynı işlem tekrarlanır. Üzerlerine yumurta sarısı sürülerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirilir.
Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder