6 Nisan 2010 Salı

TAZE PATATESLİ UNLU BÖREK









2009 / Aralık ayının başıydı sanırım, valide sultanım hararetle telefona sarılmış, '' Tv'de bir yemek programında Sahrap Soysal bir börek yapTı çok enteresan , hemen sana tarif vereyim'' demişti,
ama ben not alırken arasına ''un serpilecek'' deyince bir hayli münazara yaşamıştık Valide Sultanımla :))))))
'' aa şekerim yanlış anlamışsındır olurmu hiç un dökmek yufkaya , daha neler !
'' mutlaka başka bişey demiştir , sen un serp anlamışsındır '' vs...... gibi bir sürü cümle kurdum kendisine. Tabiiki kabul etmedi, biraz da fırçaladı gibi :))
Sonunda bana geldiğinde elleriyle sardı , yaptı, bende bakakaldım !! :))))
çITIR ÇITIR, KIYIR KIYIR , çok keyifli bir börek , AMA :MUTLAKA SICAK YENMELİ !!!
Valide Sultanıma gelince ; Cidden çok dikkatlidir, hafızası da yaşamışlığına göre maşallahlıdır üstelik.
İşte benim işgüzarlığım :P
aLLAH SAĞLIK ÖMÜR NASİP ETSİN HER BİRİNE.

Burada da pastırmalısını yapmıştım, aradan 6 ay geçmiş yayınlayamamışım :(
İsterseniz bilmeyenleriniz için tarife geçeyim artık..

TAZE PATATESLİ UNLU BÖREK

Haşlanmış taze patates
sert beyaz peynir (keçi peyniri kullanıyorum)
yufka
sıvıyağ ve su

Yapılışı

- Tezgaha yayılan yufka, su ve sıvıyağ karışımı ile ıslatılır
- Üzerine süzgeçle un elenir
- Ortadan ikiye katlanır
- Tekrar yağ-su karışımı ve un serpilir
- Geniş tarafına patatesli peynir konup, 3 parmak kalınlığında sarılır
- yumurta sarısı az su ile inceltilip, fırçayla üzerlerine sürülür
- önceden ısıtılmış fırında, 175* pişirilir.


HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder