8 Nisan 2010 Perşembe

TEPSİ (SİNİ) MANTISI






Bu yaz nasıl geçti bir türlü anlamadım birde bakmışımki bitmişş ekim ayı gelivermiş kayseri gibi ayazı, soğuğu, karı, kışı çok olan bir memleketteyseniz ve üstüne üstlük yaz aşığıysanız kabussss oaavv tanrım acı içindeyim....''raametli yaz'ı nasıl bilirsiniz?'' BOL DETERCANLI!!!!! derdim heralde çünkü haziranda izne ayrıldım eşimin işleri yüzünden on yıldır gidilmeyen yazlığa kondum ve 3-4 gün temizlik yaptım tam rahat edip yazın tadını çıkaracam derken geldim 1 ay boş olan buradaki evimde 3 gün temizlik tam rahat edecem derken istanbuldaki evim oldu gittim 3 günde orda temizlikkk e 2 gün önce geldim buradaki evime 20 gündür nerdeyse yokum anlarsınızya genee......temizlikk yıldım, bıktım, usandımmm hiç canımda birşey yapmak istemiyor üstelik çünkü gelir gelmez ayağımın tozuyla işe başladım dünde nöbetciydim sabah geldim eve şööle bir alıcı gözüyle baktım hımmm tozlar fena durmuyor mobilyaların üzerinde ayrı bir hava katmışş
halılardan çıkan havlar kenarlarda ayrı bir desen oluşturmuş deyippp hiç oralı olmayarak yattım (uykusuzummm) ama yok bünye alışıkkk elektrik süpürgesiyle aşk yaşamazsam elime su sabun değmezse yapamıyorum duramadım tabiiii kalk hatta fırla hızla girişiverdim eve bittim tükendim:))işte böölee yaz bitmişşş ühüühü aman gene çenem düştü bu tarif canım anneciğimin ramazanda yapmıştı (tembellim bende tık yok)
MALZEMELER:
1 Adet yumurta
6 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz
yeterince su

KIYMALI İÇ:
250-300 gr. kıyma
1 adet kuru soğan
kırmızıbiber,tuz

sos için:2 y.k domates salçası
1 tatlı kaşığı kırmızıbiber
yarım paket margarin
1 paket etsu tableti
YAPILIŞI:Su,un,yumurta ve tuzla sert bir hamur yapılır.küçük bezelere ayırın yarımsaat dinlendirin.Dikdörtgen karelere kesin.kıyma,kırmızıbiber,tuz ve rendelenip suyu sıkılmış soğanı karıştırın.küçük karenin içine koyup iki ucu birleştirin kayık şekli olacak şekilde ortasından etli iç görünecek hafif yağlanmış tepsiye dizin ve sıcak fırında 10 dakika hafif kızartın. ayrı yerde sosunu hazırlayın üzerine su ilave edin çorba suyu olacak kadar sonra tepsiyi ocağa oturtun ve sos çorbasını üzerini geçecek şekilde kepçeyle dökün tepsiyi döndürerek mantıyı pişirin fazla suyu hamur çekecektir sarımsaklı yoğurtla servis yapın afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder