7 Nisan 2010 Çarşamba

VOLKAN KURABİYE

volkan kurabiye 021
Hafta sonları da dahil erken kalkan ve erken kahvaltı yapan biri için, pazar günü gideceği brunch davetinin saatini beklemek kadar zor bir şey varmıdır? Bence yoktur. Gözünü açar açmaz, çayı ocağa koyan ben, geçtiğimiz pazar saat 11.00'deki brunch'a kadar sizce nasıl beklemiş ve vakit geçirmiş olabilirim.
Evet "yukarıdaki kurabiyeleri yaparak" dediğinizi duyar gibiyim. Bu kurabiyelerin tarifini Dr.Oetker vanilya paketinin arkasından aldım ve uyguladım. Yumuşak kıvamlı ve ağızda dağılan kurabiyeleri sevenler, bu tarife bayılacaklardır. İşte tarifimiz;
Malzemeler;
*250 gr tereyağı ( Tarifte margarin olarak verilmiş)
*1 yumurta,
*2 çorba kaşığı toz badem ( Tarifte dövülmüş badem diyordu)
*1/2 çay kaşığı tuz,
*1/2 su bardağı toz şeker,
*1 poşet Dr.Oetker vanilya ( Tarifte iki paket idi)
*3 su bardağı elenmiş un,
*1 poşet Dr.Oetker kabartma tozu,
*1 limon kabuğu rendesi,
*Yeteri kadar vişne reçeli
Hazırlanışı;
Hazırlanışını aynen tariften aktarıyorum.
1.Yumurta ve margarini mikserle 5 dakika çırpın.
2.Badem, tuz, şeker,vanilya, un ve limon kabuğu rendesini ilave edin ve yoğurun.
3.Hamuru ikiye bölün. İkisini de yağlı kağıt arasında 2mm kalınlığında açıp buzdolabında 1 saat dinlendirin. ( Ben dinlendiremedim)
4.Tırtıklı yuvarlak kalıpla hamurları kesin.Yarısını fırın tepsisine dizin.
5.Üzerlerine birer çay kaşığı vişne reçeli koyun. ( Çok fazla olmasın akıyor )
6.kalan hamurların ortalarına bıçakla artı yapın ve diğerlerinin üzerine koyun.
7.Daha küçük bir kalıpla kenarlardan yapışacak şekilde üzerlerine bastırın.
8.180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dk pişirin.
Not: Soğuduktan sonra ben üstlerine pudra şekeri serptim.

Aşağıdaki pasta resmini de Sevgili Hülya için yayınlıyorum. Aynı zamanlarda aynı şeyleri yapmak gibi içgüdüsel bir durumla karşı karşıyayız kendisi ile.
Bu pastada uzun bir süre önce Sevgili Nüket'in kızı için yaptığım ama yayınlamayı düşünmediğim bir pasta idi. Hülya bekliyorum dediği için tarifsiz olarak sadece resmi yayınlıyorum.
snmpasta 007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder