6 Nisan 2010 Salı

Yeni Yıl Kurabiyeleri

Yılbaşı Kurabiyeleri

TuzBiber Dergisinde yayınlanan yeni yıl kurabiyelerimi biraz hızlıca hazırlamıştım ,evde kalan son şeker hamurumu bu şekilde değerlendirmiş oldum..Hatta şeker hamuru bozulmuş gibi geldi bana , o yüzden şeker hamuru ile kaplanmış olanlar yenilmedi ben sadece fotoğraflarını çektim :)
Yeni yıl kurabiyelerini çocuklarla hazırlanan bir eğlenceye dönüştürebilirsiniz.Çam ağacına asmanız gerekmiyor.Mutfakta müsait raflar varsa onların kenarlarına yada mutfak dolaplarının kulplarına takabilirsiniz..
Denemek isteyenler için;

Malzemeler

- 250 gr tuzsuz tereyağı (oda sıcaklığında)
- 1 su bardağı pudra şeker
- 3-3,5 su bardağı un
- 4 çorba kaşığı kakao
- 2 yumurta
- 1 çay kaşığı karbonat

Süsleme için;

- renkli şeker hamuru

Hazırlanışı:
1- Oda sıcaklığında yumuşamış olan tereyağının üzerine diğer malzemeleri de ilave edin.
2- Kakaolu kurabiye hamuru kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurun.
3- Üzerini strech film ile kaplayıp buzdolabında yarım saat dinlendirin.
4- Kurabiye hamurunu dışarıda biraz beklettikten sonra oklava yardımıyla 1 cm. kalınlığında açın.
5- İstediğiniz kalıplarla şekillendirip 180 derecelik fırında 15 dakika pişirin.
6- Kurabiyeler soğuduktan sonra renkli şeker hamurunu aynı kalıplarla kesin.
7- Bir miktar bal yardımıyla kurabiyelerin üzerine yapıştırın.
8- Üzerini arzu ettiğiniz şekilde süsleyin.

Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder