7 Nisan 2010 Çarşamba

YILBAŞI KURABİYELERİ-1


Uzun zaman önce buradagördüğüm üç boyutlu yılbaşı ağacı şeklindeki kurabiyeleri zamanı geldiğinde muhakkak denemek istiyordum. Çünkü kar ve yılbaşı konseptine çam ağaçlarının katkısı muhteşem olur ve ben buna bayılırım.
Tarif defterimde bir sürü yılbaşı kurabiyesi tarifi varken ben yine değişiklik arayışlarına girdim ve bir tarif buldum. Tarife ve ölçülere tamamen uydum. Hamurumu açtım, kalıplarımla kestim ve pişirdim. Ancak kurabiyeler o kadar kabardı, o kadar kabardı ki, kurabiye değilde sanki kek oldular.Böyle olunca esinlendiğim fotoğraftaki çam ağacı ile benimki arasında oldukça büyük farklılıklar oldu. Görüntü istediğim gibi olmadı ama tadını sorarsanız çok güzel olduğunu söyleyebilirim. Sizler denemek isterseniz, başka bir tarifle bu ağaç modelini deneyebilirsiniz. Yada benim tarifimle denemek isterseniz de, kurabiye hamurunun çok kabaracağını gözönüne alarak, hamuru çok ama çok ince açmaya çalışın.
Malzemeler;
*150 gr tereyağı,(oda sıcaklığında)
*100 gr toz şeker,
*100 gr pekmez(Yaklaşık yarım su bardağı)
*4 adet yumurta sarısı,
*1 tatlı kaşığı karbonat,(silme)
*1 tatlı kaşığı tarçın,(silme)
*1 tatlı kaşığı zencefil(silme)
*1 çay kaşığı kakule,
*500 gr un.
Royal icing;
*1 adet yumurta akı,
*250 gr pudra şekeri,
*1-2 damla limon suyu
Hazırlanışı;
1.Tereyağı ve şekeri mikserde iyice çırpın.
2.Sonra sırasıyla yumurtalar ve pekmezi katıp, iyice karıştırın.
3.En son tüm toz malzemeleri karıştırarak, hamuru güzelce yoğurun ve streç folyoya sararak, buzdolabında bir saat bekletin.
4.Dolaptan çıkaracağınız hamuru, unlanmış tezgahta merdane ile 0,5 cm kalınlığında açın ve değişik boylardaki yıldız kalıplarıyla herbir boydan ikişer tane olmak üzere kesin. ( Bu aşamada her katta aynı boy yıldızlardan ikişer tane üst üste koymak gerekiyordu ama benim kurabiyeler çok kalın olduğu için birer kat kullanmak zorunda kaldım.
5.Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin ve soğutun.
6.Royal icing malzemesini mikserde iyice çırpın ve soğumuş olan kurabiyelerin kenarlarına hat olacak şekilde sıkın. Çevrelerini royal icing ile çevrelediğiniz yıldız kurabiyelerin en büyük boyuttakini en alta koyarak ve üste doğru küçük kurabiyeleri dizerek ortalarına bolca royal icing sıkın ve üst üste yerleştirin. Oratdaki royal icinglerin yanlardan taşarak aşağı akmalarına müsaade edin ki ağaçta kar görüntüsü oluşsun.En son olarak ağaçların üstlerine pudra şekeri serpin. Kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder