6 Nisan 2010 Salı

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR ÇİÇEĞİM

DİYETTEYİZ !!!!
Bugünde bir çoğumuzun sevdiği, hatta benim gibi TAPTIĞI BİR DÜNYA GÜZELİYLE günümüze devam edeceğiz.
Enginarın faydaları saymakla bitmiyor. Bu kadar faydalı olmasının nedeni, bünyesinde "cynarine" içermesi. Enginarda aynı zamanda yüksek miktarda magnezyum, C vitamini bulunuyor ,demir bakımından da çok ÇOK zengindir..
Kandaki üre, KOLESTEROLve şeker miktarını azaltan enginar, düşük kalorili olması nedeniyle DİYET yapanların baş tacı. !!!!!
Damar sertliği ve KALP hastalıklarını önleyen, sinirleri güçlendirerek vücuda dinçlik veren, ruhi ve bedeni bitkinliği ortadan kaldıran enginar, unlu yiyeceklerin sindirimini kolaylaştırdığı gibi KOLESTEROL ü düşürüyor. Bu mucizevi bitki ayrıca karaciğer hastalıklarının çabuk iyileşmesini sağlıyor, böbrek kumlarının dökülmesine yardımcı oluyor, ishali kesiyor, mide ile bağırsakların temizlenmesinde büyük rol oynuyor ve romatizma hastalarına tavsiye ediliyor.
İştah açıcı özelliği de olan enginarın yalnızca emzikli kadınlar, böbrek ve mesanesinde iltihap olan kişiler tarafından yenilmemesi gerekiyor ( Bu noktayı doktorunuza mutlaka danışın !!! )))


Yazın habercisi bu MUCİZE sebzeyi ben hemen herrrrr gün !! tüketiyorum.
(yaz-kış demeden )
6 adet ayıklanmış enginar. 2-3 yk zeytinyağı, dörde bölünmüş 1 iri soğan, az tuz,

1 kesme şeker, 1.5 sb su , 1 limonun suyu ile fisslerr çelik düdüklü tenceremde altı çok !! kısık olarak 4-5 dakika haşlıyorum. Özellikle her salatama arkadaş yapıyorum. Biliyorum ki tiroit hastası olan dostların kolesterol sorunu olmakta ( ben dahil ) ama dediğim gibi Doktorlarımı hayranlıkla şaşırtmaya devam ediyorum uzun yıllardır. Ülkemizin en zengin çeşit kaynaklarından olan bu güzelim sebzeyi sevmesenizde ,şifa kaynağı olarak görün, ve keyifle tüketmeye çalışın.. EN FAYDALI İLAÇTAN !! DAHA İYİ BİR İLAÇTIR ÇÜNKÜ , MUTLAKA ŞİFALANACAKSINIZ.
AFİYET OLSUN.....

NOT: CANIM ''G''CÜĞÜM DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN CANIM.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder