8 Nisan 2010 Perşembe

AKITMA


"Yemekteyiz" programinda dikkatimi cekmisti krep ile akitma ayni sey diye munakasa etmislerdi.Aslinda ayni degil ;krep sut ve yumurta ile hazirlaniriyor
Akitma yada cizlak su;,un ve maya ile hazirlaniyor.Ben bunu bilmeyen yok saniyordum.
Mayaladigimiz hamurdan bir tabak ayirmistim .Bu hamuru buzdolabina kaldirdim ve ertesi gun akitma hazirladim.
Yengem koyde cok guzel akitmalar yapardi bende onun yontemi ile yaptim.
Hamur ekmek hamuru kivamindaydi ,icerisine bir bardak ayran ile karistirip boza kivamina getirdim.
Mikser ile daha kolay oldu.
Tavayi iyice isitip az yag surdum ve bir kepce hamur dokup tavanin tabanina yayilmasini sagladim
Alt- ust iki tarafini da kizarttim.
Biz tatli krizindeydik o yuzden icine recel doldurup bir guzel yedik.
Kiymali ic hazirlayip icine sararsaniz da lahmacun gibi oluyor yada peynir cesitleri ile yenilebilir
Uzun lafin kisasi bu akitmalar cok fenaaa , cok hain ! :)
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder