6 Nisan 2010 Salı

ANANASLI - ELMA EKŞİLİ SALATA (nUnU)







ELMA EKŞİLİ, ANANASLI SALATA (nUnU)


1 orta boy göbek salata- dilimleniş (kıvırcık salata lezzet vermiyor! )
1 küçük kırmızı soğan - piyazlık ( çok az tuzla ovulmuş )
2 iri çiçek az haşlanmış brokoli
yarı olgun taze ananas - küp kesilmiş (konserveler çok şekerli ! )
nar taneleri
mısır taneleri
8 yaprak taze nane

SOS
1 yemek kaşığı elma ekşisi (yoksa nar ekşisi) Antakya'dan geliyor bana.

2 yk elma sirkesi
1/2 çk hardal
çok az limon -portakal kabuğu rendesi (enfes bir aroma veriyor )
3 yk zeytinyağı (arzu ettiğiniz kadar)
tuz tavsiye etmiyorum ! soğanla olan yeterlidir.

hepsini karıştırıp bekletin.
Yapılışı
Tüm malzeme derin bir kapta elle nazikçe karıştırılır
servis zamanından 10 dk önce sosu gezdirilip elma sirkesinin nüfuz etmesi beklenip dinlendirilir.


Ananası her zaman çok sevmişimdir. En çok tükettiğim taze meyvelerin başında gelir.Öyleki zaman zaman tatsız ve ham çıkanları hemen salatalarımıza ekliyerek özellikle balık yanında servis yapıyorum. Bu tatlı salataların EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ ELMA SİRKELERİdir . Çünkü şeker tadını geride bırakıp, salata tadını öne çıkaran yegane Unsur olduğunu yıllar içinde tecrübelerle Sabitlemiş bulunmaktayım.
Çok ağır et ve balık yemeklerinin de tadını yumuşatmada birebir gelir bana. Birde yılbaşı akşam sofralarında şarap- şampanya yanında harika eşlik eder ( denemek isterseniz eğer )
Farklı sofralar, farklı çeşitlere meraklı arkadaşlarıma şimdiden afiyetler olsun. Damak tadımızın ezberini bozmaya devam ediyorum :))))


İYİ HAFTA SONLARI DİLİYORUM. SEVGİLER.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder