7 Nisan 2010 Çarşamba

BADEMLİ BİSKÜVİ


Pastamalzemeleri.com'un açılışına gittiğimde çocuk pastalarını süslerken şeker hamuru ile rahatlıkla kullanabileceğim bu Disney karakterlerinden oluşan kalıp setini almıştım. Henüz herhangi bir pastayı süslemek için kullanmadım ama çok ince açtığım bademli kurabiye hamurunu bu kalıplarla kesince, harika bisküviler ortaya çıktı. Çocuklar bu şekilleri çok sevdiler. Şeker Hamurunun kullanılmadığı zamanlarda, çocukların ilgisini çekebilecek bu bisküviler için ben bademli hamur yaptım ama siz istediğiniz herhangi bir kurabiye tarifini uygulayabilirsiniz.
Malzemeler;
*125 gr tereyağı,
*1 yumurta,
*1 su bardağı pudra şekeri,
*1 paket vanilya,
*1 çay bardağı toz badem ( arzunuza göre ölçüyü artırabilirsiniz)
*1 çay kaşığı kabartma tozu,
*Aldığı kadar un.
Hazırlanışı;
1.Tüm malzemeyi güzelce yoğurun.
2.Üstünü nemli bir bezle örterek yarım saat kadar dinlendirin.
3.Hamuru merdane yardımı ile 0,5 cm kalınlığında açın ve dilediğiniz kalıplarla kesin.
4.Üstüne ister pasta süsleri( file antep fıstığı, boncuk çikolata, inci şekeri vs.) serperek veya ister boş bırakarak, yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin.
5.Önceden ısıtılımış fırında çok fazla kızartmadan pişirin. Afiyet Olsun.
Yukarıda tarifi yazılı olan hamurun bir kısmını bu sefer çam ağacı kalıbı ile kesip üstlerine değişik süs alternatifleri uygulayarak süsledim.
Bu yıldız bisküvileri ise yine Pasta Malzemeleri.com'dan aldığım Parıltı tozları ile süsledim.Bu parıltı pulları yılbaşı için yapılacak kurabiyelerde çok rahat kullanılabilir bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder