5 Nisan 2010 Pazartesi

BAHÇE ÇİLEĞİ REÇELİ

KUPA MAÇINDA BJK- fb 'YE BAŞARILAR DİLİYORUM :)) !!!






BAHÇE ÇİLEĞİ REÇELİ (organik )

550 gr ayıklanmış yıkanmış çilek (gelenler o kadardı)
450 gr toz şeker
1/2 limon suyu

çileklerin üzerine şekeri gezdirip, 1 saat kadar beklettim,
şeker ıslanıp çilek suyunu salınca,altı açık ocağa koyup şekerin erimesini bekledim
altını kısıp çok hafif karıştırıp,25 dakika sonra limon suyunu ekledim. 5 dakika sonrada kapatıp,kavanoza alıp soğuttum.
* Kavanoz kuru ve metal kapaklı olmalıdır. Plastik kapak asla tercih edilemez.
17* muhafaza edilirse bakteri üremez.
21 * üzerinde bakterileşir !!!!

Ömerli'de oturan bir aile yakınımız bana senenin ilk mahsül çileklerini nisan ayında getirdiklerinde bu pespembe kokusuna hayran kaldığım çileklere doyamadım.
Tarla-bahçe çileği tadı ve kokusu bambaşkadır. Bilen arkadaşlar vardır mutlaka.
Çıkıntıları olmayan,pürüzsüz ,küçük pembe çilekçikler harikaydı doğrusu.
Önemli olan az olması değil, bu tadın keyfine varabilmektir. İlk çileklerle reçel yapıp, mayıs ayında tekrar yolladıklarıyla da anneler gününe kek ve pasta yanında servis yapmıştım. Bu güzel görüntilerle sizi başbaşa bırakıp, doğru plates yollarına düşeyim !! SEVGİLER...


not: resimler tek kare ve yedeksizdi.ne yazıkki başarılı değiller. çok dar zamanda resimlemiştim :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder