6 Nisan 2010 Salı

Bal Kabağı Tatlısı

Kabak Tatlısı

Geçen hafta sonu eşim işi dolayısıyla Sakarya'ya gitmişti.Dönüşte bana kocaman bir bal kabağı hediye getirdi :) Pamukova Bal Kabakları çok meşhurmuş,bende ilk kez duydum. Bu sene pazardan aldığım kabaklarda bu lezzeti hiç yakalayamamıştım..Marifet meğer kabaktaymış inanın bende değil.....
Babacığım kocaman bal kabağını alıp benim için doğrayıp temizledi,bana da pişirmesi düştü...
İşte benim enfes Bal Kabağı tarifim;

Malzemeler
- 2 kilo bal kabağı(temizlenip doğranmış)
- 5 su bardağı toz şeker

Üzeri için :
- Ceviz(dövülmüş)

Hazırlanışı:
1- Temizlenip ayıklanmış kabakları 3 parmak kalınlığında ve 6-7 cm uzunluğunda doğrayın.
2- Çelik tencereye,kabağın dış sert tarafı alta gelicek şekilde tek sıra halinde dizin.
3- Üzerine 5 su bardağı toz şekeri dökün.
4- Yaklaşık 4-5 saat bir kenarda bekletin.Suyunu salan bal kabağını ocağa koyun.
5- Kapağı kapalı olarak kısık ateşte 45-50 dakika pişirin.Sonra kapağı açık şekilde 15 dakika daha pişirin.( arada çatalla yumuşaklığını kontrol etmeyi unutmayın.)
6- Ocağın altını kapatın ve soğumaya bırakın.Üzerini bol cevizle süsleyip servisini yapın.

Afiyet Olsun..

Kabak Tatlısı

Pelin'ce: 2 kilo bal kabağını iki ayrı tencerede tozşeker ve kabağı eşit miktarlarda ayırarak pişirdim.Üst üste gelicek şekilde dizmedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder