6 Nisan 2010 Salı

BAL KABAKLI PASTA


Son derece basit ve son derece lezzetli bir pasta arıyorsanız bu tarifi arıyor olabilirsiniz:) Gerçekten harika oluyor. Ben ilk defa bu tarifi sevgili arkadaşım Fundadan duymuştum. Sürekli bahsediyordu bende uyanan marakını gidermek için yılbaşında arkadaşlarıma yapmıştım ve çok beğeni toplamıştı. Pastayı kabağı hangi haliyle seviyorsanız şekilendirebilirsiniz. İster hindistan cevizli, ister tahinli, ister cevizli... Gerisi size kalmış;) Bu tarifimi porselen demlik çay saat etkinliği ev sahibi arkadaşım Gelibolu17 mideden kalbe blog arkadaşıma yolluyorum ve kendisine kolaylıklar diliyorum

MALZEMELER:

1 Kg kabak
3-4 Su bardağı şeker
1 Adet sade hazır pandispanya keki
Bir türk kahve fincanı süt
1 Kase dövülmüş ceviz ya da fındık içi

YAPILIŞI:

En başta bir tencerede kabaklarımızı doğrayalım şekerini ekleyip kaynatalım. Pişen kabaklarımızı püre haline getirelim. Suyundan da bir bardak alıp sütle karıştıralım. Pandispanya kekimizi bu karışımla ıslatalım. Üzerine püre haline getirdiğimiz kabağımızı yayalım ve üzerine fındık ya da cevizi serpelim. Diğer katınıda üstüne kapatıp pastamızın her yanını kabak püresizle kaplayalım. Üzerine yine ceviz ya da fındığımızı serpelim. Buz dolabında 1-2 saat dinlendirip servis edelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder