7 Nisan 2010 Çarşamba

BİR DENEME; ALMAN PASTASI

PORTAKAL AĞACI'NDA SEVGİLİ HATİCE'NİN ANNESİNİN YAPMIŞ OLDUĞU ALMAN PASTASINA İLK GÖRÜŞTE VURULMUŞTUM. MUHAKKAK DENEMELİYDİM. BU CUMARTESİ SEVGİLİ ALMAN PASTASI İLE BULUŞTUK. İŞTE BULUŞMAMIZIN SONUCU;

MUHTEŞEM PASTACIKLAR!


Alman pastacıklarım çok güzel oldular. Buradan bu güzel tarifi bizlerle paylaşan Portakal Ağacı'na teşekkürlerimi sunuyorum. Orjinal tarifi bulabileceğiniz adres; http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2006/11/minik_alman_pas.html dir.



Alman pastası için hazırladığım hamuru tam ölçü yaptım. Oldukça fazla hamur elde ettim. Tarifte 1 kg un deniliyor, bence 1 kg den 1 su bardağı kadar eksik koyarsanız kaıvam daha iyi olacaktır. krema ölçüsünü de orijinal tariftekinden yarım ölçü yapmıştım, kararında bir ölçü oldu.
Yukarıda görülen pastacıklardan 18 adet yaptıktan sonra arta kalan hamurdan 3 adet , 15'er cm'lik uzun şerit yuvarlayarak saç örgüsü haline getirdim ve üstüne yumrta sarısı sürdüm. 200 derecede kızgın fırında kızarıncaya kadar pişirdim ve aşağıdaki gibi paskalya çöreği elde ettim.
PASKALYA ÇÖREĞİ


Alman pastası için hazırladığım hamuru tam ölçü yaptım. Oldukça fazla hamur elde ettim. Tarifte 1 kg un deniliyor, bence 1 kg den 1 su bardağı kadar eksik koyarsanız kaıvam daha iyi olacaktır. krema ölçüsünü de orijinal tariftekinden yarım ölçü yapmıştım, kararında bir ölçü oldu.



Yukarıda bahsettiğim Alman Pastası hamurundan artan yumruk kadar parçayı, merdane ile yuvarlak olarak ve gayet ince bir şekilde açtım. 8 üçgen parçaya böldüm. parçaların herbirine ince bir tabaka halinde nutella sürdüm. geniş kısmından ince kısmına doğru rolu şeklinde sardım ve yine 200 derecedeki fırında kızarttım. soğuduktan sonra üstlerine pudra şekeri serptim. hem tadları hemde görüntüleri oldukça güzel oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder