8 Nisan 2010 Perşembe

BİR DOĞUMGÜNÜ PASTASI

muzonun pastası 019
Yoğunluk, yoğunluk, yoğunluk.......
Geçtiğimiz 15 gün için yapabileceğim tek tanımlama bu...
Sanıyorum gelecek bir kaç hafta daha böyle geçecek...
Üç gün önce evlilik yıldönümümüzdü. Tam 15 yıl geride kaldı. Ve bu yoğunluk bana evlilik yıldönümüm için pasta bile yaptırmadı. Eşimin getirdiği hazır pastayı üfleyerek daha nice 15 yıllar diledik birbirimize.
Bu gün ise Sevgili eşimin doğumgünü. Koşturmaca içinde dahi olsam hayat arkadaşımın pastasını ben yapmalıydım. Yoksa kendimi affetmezdim. Yukarı resimdeki pastayı bu gün 2 saat içinde hazırladım ve eşimin doğumgününü kutladık. Kutlamamız akşam olduğu için ve bende pasta kesilmeden önce resim çekmek istediğim için fotoğraf güzel çıkmadı.Tahmin ettiğim gibi pastayı ben yaptığım için eşim çok mutlu oldu.Sevgili hayat arkadaşım beraberce nice mutlu yaşlar diliyorum sana...
Pastamız en acilinden kremalı bir pasta. Pandispanya elimin alıştığı garantili bir tarif yani her zaman yaptığımdan.
Pandispanya malzemesi;
*8 yumurta ( sarısı ve beyazı ayrılacak)
*1 su bardağı şeker,
*1 su bardağı un,
*2/3 çay bardağı portakal suyu,
*50 gr kakao.
Kreması;
*500 gr bitter kuvertür
*600 gr krema
Ara katlar için;
*Hazır fıstık krokan
*Dondurulmuş frambuaz
*Sade krem şanti
Üstünü süslemek için;
*File fıstık
*Kakao
Hazırlanışı;
1.Yumurtaların aklarını şekerin yarısı ile kar gibi oluncaya kadar çırpın.
2.Şekerin diğer yarısı ile yumurtaların sarılırını da mayonez kıvamına gelinceye kadar çırpın.
3.Un ve kakaoyu birlikte eleyin ve tüm pandispanya malzemesini birbirine karıştırın.Yanlız karıştırma işlemini tahta bir kaşıkla ve yumurtaları söndürmeden, yavaşça ve alttan üste havalandırarak yapın.
4.24 cm çapındaki kelepçeli kek kalıbınızın altını yağlı kağıtla kapladıktan sonra pandispanyayı boşaltarak, önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin. Pişip pişmediğini kürdan yardımı ile kontrol edebilirsiniz.
5.Pişen kek iyice soğuduktan sonra üç eşit parçaya bölün. Ben herbir katı çok hafif süt ile nemlendirdim.(Nemlendirme işini silikon fırça ile yaptım)
6.Çikolatayı ufak ufak doğradıktan sonra, benmari yöntemi ile eritin ve soğuk kremayı karıştırıp iyice çırpın. Krem şantiyi de 1 su bardağı soğuk süt ile çırpın ve dolaba kaldırın.
7.Pastanın ilk katına kremadan kalın bir tabaka sürdükten sonra üstüne ufak parçalara böldüğünüz fıstık krokanı serpin ve ince bir krem şanti tabakası sürün.
8.İkinci pasta katına ise krema sürdükten sonra frambuaz yerleştirin ve tekrar ince bir krem şanti tabakası ile kaplayıp, 3. parçayı üstüne kapatın.Pastayı kalan krema ile kaplayıp, yanlarına file fıstık yerleştirin. Üstüne kakao serpip, dilediğiniz gibi süsleyin.
muzonun pastası 005

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder