6 Nisan 2010 Salı

BİR KIŞ ESİNTİSİ


tatlı kızımız
pekmez karamelli elmalı kek
mayanalı diyarbakır çöreği
un kurabiyesi
peynirli- kıymalı börekler
sakızlı kahveler
bahçeden
el yapımı turşular, sarmalar !!!!!
baharatlı patates
kısır ve rokalı kuskus salatası



Yine arayı açıyorum, uzun zaman geçiyor, verilen sözler bir türlü yerine gelmiyor derken, araya kış giriyor,, ardından da kar kaplıyor İstanbul'u...
Hazır tatilken ESİyor, hadi diyoruz, hem ortak arkadaşlarımızda İsviçre'den gelmişken bir kış Esin'tisi olur diye seviniyoruz.
4 Kafadar sözleşip, nihayet sevgili arkadaşımız Esin'de toplanıyoruz.
Esin'ciğim öğretmen , dolayısı ile sömestr tatili en müsait zamandır onun için.

Arkadaşlar benden önce gidiyorlar , ben şirketten geliyorum ve en son giriyorum içeriye ,zaten gecikiyorum, birde fotoğraf makinemi de arabada unutunca , telefonla resimler çekiyoruz.. Maalesef cağğnım sofra net görüntülerle kayıt altında değil. Üzülüyorum :(
Sevgili esinin annesi, çok kıymetli Suzan ablamız benim en sevdiğim kısırımı, sarmalarımı hazırlamış, kıymalı - peynirli börekler açmış, un kurabiyeleri, patates salatası, kuskuslu diğer salata, ev turşuları ve harika bir çörek olan diyarbakır çöreğini bile eksik etmemiş, çokda fedakarlık yapmıştı. Bende pekmezli karamelli kek hazırlayıp götürünce sofra da tamamlanmıştı.

Ama ben 2 dolma , az biraz kısır , alıp bir lokmada çöreği tadınca herkes yine çok üzülsede , maksat muhabbetti. Bizde güle oynaya ve kısıtlı zamanımızın tüm kıymetini bilerek bir güzel gün geçirdik.
Ah ! birde evin dünya tatlısı bir tüylüsü vardı ki , zaten resimler arasında görüyorsunuz.
Bu kadar güzel olunur yani. Severim o güzel yüzü ben :)

Hemen şu Diyarbakır çöreğine dönmek istiyorum, Adı :

MAYANALI DİYARBAKIR ÇÖREĞİ

Tam ölçü şimdi elimde yok, yaparak blogda paylaşmak isterim bir gün.
Mayana ( ezilmiş -dövülmüş anason ) biraz maya, süt, biraz tarçın, çörekotu,içine yumurta akı, üzerine sarısı, sıvıyağ , ( aslı katıyağla oluyor ) un , minicik şeker ve tuzla tatlandırılan bir tür mayalı poğaça hamurudur.
mayalı hamuru dinlendirip yoğuruyor ve yuvarlayıp pişiriyorsunuz.
katman katman katmerli, poğaça görünümlü bu güzel lezzeti hakikaten çok sevdik. İçeriğindeki çörekotu, tarçın ve anason hakikaten çok hoş aromalardı !!!

Gaziantep-kilis tarafında da iş gezilerinde, en çok mayanalı kahke almışızdır.
Oda çok hoş bir yöresel lezzettir.

Oysa geçen ay Diyarbakırda'ydık iş için, hiç fırsat bile olmadı bu güzellikleri görüntülemeye :(((
Diyarbakır- urfa- antepli blogcu arkadaşlarımız elbette bunu çok daha iyi anlatacaklardır. Belkide bloglarında bizlere daha ayrıntılı tanıtımlarda yapacaklardır. Yapmış olanların da ellerine sağlık.


Ben SEVGİLİ ESİN'ciğime, anneciğine ve emeği geçen herkese emeklerinden dolayı tekrar teşekkürler ediyorum , çok güzel bir kış günüydü, geldi geçti bitti.

Ve '' Kışı sende geçirdik, baharda bende olsun Esinciğim ... ''
diyerek hepinize esenlikler güzellikler yolluyorum.

SEVGİLERİMLE
....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder