8 Nisan 2010 Perşembe

Bir Lokmalık Tuzlular




Yaman Etkinliklerin şubat ayı ev sahibesi http://lezizsofralar.net arkadaşım etkinlik konusunu "5 çayına lokmalık mini tatlar" olarak belirlemiş. Bu minik tuzluları kendisine sevgilerimle beraber gönderiyor, bol katılımlı bir etkinlik olmasını diliyorum.

Malzemeler :
1 adet yumurta
150 gr. margarin
yarım su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
3 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz
İçine;
peynir, sucuk, kıyma, sosis, patates, zeytin ezmesi, vb.
Üzerine;
1 adet yumurtanın sarısı, çörek otu, susam, haşhaş tohumu, galeta unu, vb.
Yapılışı :
Yoğurma kabına yumurta, margarin, yoğurt, sıvıyağ, kabartma tozu ve 1 çay kaşığı tuz alınır. Un eklenerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp, istenilen iç malzeme yerleştirilir ve kapatılır. Üzerine yumurta sarısı sürülüp, çörek otu, vb. serpilir. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.
Patatesli yapmak için;
Patatesler haşlanır ve kabukları soyularak çatalla ezilir. Tuz, karabiber, pulbiber eklenip karıştırılır. (Ben patateslileri hamuru elimde açıp, iç malzemeyi koyduktan sonra kapatıp yuvarlayarak yaptım. Yumurta sarısı sürdükten sonra galeta ununa buladım.)
Kıymalı yapmak için;
1 adet soğan yemeklik doğranıp, sıvıyağda pembeleştirilir. Kıyma eklenip kavrulur ve tuz, karabiber eklenir. (Peynirlilerin üzerine çörek otu, zeytinlilerin üzerine haşhaş tohumu serptim. Zevkinize göre şekil verebilirsiniz.)
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder