5 Nisan 2010 Pazartesi

BÖĞÜRTLENLİ TURTA - TARTÖLET




çok teşekkürler.
teşekürler asucuğum


Haziran sonlarında yakın arkadaşlarımdan Asuman Sapanca'daki yazlık evlerini hazırlamak için 2-3 günlüğüne İstanbul'dan ayrılmıştı.
Gelirken benim o gün almayı unuttuğum yeşil domates reçelimi de getirmeyi unutmamış benide çok mutlu etmişti. Hatta biliyorsunuz sevgili AYBİKEmiz (türk lokumu )bana kahvaltıya geldiğinde o kadar beğenmiştiki yeşil domates reçelini, Çokda şaşırarak tatmıştı.

Şimdi pek çok arkadaşım gibi Asumancığımda Yazlığında ailesiyle huzurun, sakinliğin tadını çıkarmakta.
Bahar aylarında, Bir hafta sonuda biz buluşup SAPANCA EV-CE de kahvaltı yapmıştık. Resimler ve diğer gezi resimlerimizde arşivlerimde eskimeye yüz tutmuş durumdalar.
Sanırım tatil sonrası yayınlıyabilirim ancak..
Böğürtlenli Turtaya gelince , pek çok kere yazmıştım ; ben tüm yoğurup hazırladığım ÇİĞ ! hamurlarımı önceden hazırlayıp buzluğa atıyorum. Gelecek olan misafirlerime poğaça- kurabiye ve turta gibi çeşitlerimi hazırlamam sadece 10 dakikamı alıyor tabii çözdükten sonra. Daha sonra kremalarını ve meyvelerini TAZE pişirip, ilave diyorum.
Tekrar sizlerede bunu hatırlatır, özellikle çocuklu ve çalışan arkadaşlarıma bu kolaylığı tavsiye ederim. Yaklaşık 11 yıldır bunu uyguluyorum...
Turta türevleri , özellikle mevsim meyveleriyle, yazın en sevdiğimiz lezzettir. Tek kişilik olmaları ise sanırım yaz günleri için çok geçerli...

*( Son haftalarda sizlere hiç eskisi gibi uğrayamıyorum :(
öylesine yoğun ve her saati o kadar dolu geçiriyorum ki anca bir kaç post yükleyebiliyor ve sayfamdan seslenebiliyorum.
HOŞGÖRÜNÜZE SIĞINIYORUM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM , zaten bir kaç gün sonra da veda edeceğim uzunca bir süre !! )

HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.

TARİFİ

100 gr tereyağ (oda ısısında )
1 yumurta
1 çb tozşeker
2 sb un + 1 yk daha
1/2 vanilya 1/2 kabartma tozu

KREMASI

4 Yk şeker - 1yk un - 1 yk mısır nişastası - 3 yumurta sarısı - 1 sb süt 1/2 vanilya - 1 su bardağı soğuk sütle hazırlanan 1 poşet krem şanti
Sırasıyla muhallebi kıvamında pişirip, soğuyunca da içine hazırlanan krem şantiyi ekleyip, mikserleyiniziz. Kremanız hazır ( tüm pastalarda bu tarifi kullanıyorum )

HAMURU

Yumurta şeker yağ ve diğerleri sırasıyla karıştırılıp yoğrulur.
Hamur 1 saat dinlendirilir.
Ceviz ! büyüklüğünde parçalar alınıp yağlanmış tarölet kalıplarına veya yağlanmış tart kalıbına döşenir.
Hamurun kabarmaması için çatal yardımıyla delikler açılır üzerine
12- 15 adet arası tartöletiniz olur, eğer tek tek yaparsanız.
Önceden 170* ısınmış fırında sadece 13-15 dakika kadar pişirmek yeterli, hemen çıkarın. Biz biraz kıtır severiz ( durdukça nemlenip yumuşuyor tart )
Tartınız soğuyunca üzerine kremasını sürerek, meyveleri diziniz.
Arzu ederseniz tart jölesinide parlaklık vermesi için hazırlayıp kullanabilirsiniz ( ben kullanmam )

HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder