8 Nisan 2010 Perşembe

BONİBONLU KURABİYE

Bonibonlu kurabiyeler
Bonibonlu kurabiyelerin tarifini Sevgili TARİFNAME-Seda'dan aldım. Tarifi hiç değiştirmeden aynen uyguladım yalnızca kalabalık olacağımız için ölçüleri iki kat fazla tuttum.Gerçekten çok lezzetli oldular. Hem küçükler hemde büyükler severek yediler. Artan kurabiyeler yaklaşık 4-5 gün tazeliğini muhafaza etti diyebilirim. Hatta bir kaç gün bekleyen kurabiyeler daha güzel oldu. Seda'nın tarifini aynen yayınlıyorum.
Malzemeler;
*125 gram un
*100 gram kakao
*1 tatlı kaşığı karbonat
*1 çimdik tuz
*115 gram sütlü çikolata
*125 gram tereyağı
*3 paket bonibon ( Ben kurabiyelerin sadece üstlerine bonibon ekledim. Onun için 3 paket yetti)*320 gram şeker
*2 yumurta
*1 paket vanilya
Hazırlanışı;
1.Un, kakao ve tuzu bir kapta harmanlayın.
2.Çikolatayı tereyağıyla birlikte benmari usulü eritin.
3. Şeker, yumurta ve vanilyayı iyice çırpın, erimiş çikolatayı ekleyip karıştırmaya devam edin. Unlu karışımı ekleyin.
4.Tepsiye yağlı kağıt serin. Hamurdan küçük dondurma kaşığı ile parçalar alarak tepsiye 5 cm aralıklarla dizin. ( Sanırım benim dondurma kaşığım oldukça büyük. Kurabiyeler bayağı büyük oldular, hatta ilk pişenler tepside birbirine yapıştı. Aralıklı yerleştirmek gerekiyor, çünkü bayağı yayılıyor ve kabarıyorlar.)
5. Önceden ısıtılmış 165 derece fırında 15 dakika pişirin.
6.Kurabiyeler fırından çıktıklarında yumuşak kıvamda olacaklar fakat biraz sonra kendilerini toparlıyorlar.
Afiyet Olsun.
Bonibonlu kurabiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder