6 Nisan 2010 Salı

Cevizli-Çikolatalı Kek

Keki akşam yapıp, sabah dağıtıp ofise geldim..Dilimlenmiş fotoğraflarını, sabah işe gelmeden önce çektim.Haliyle akşama kısmetse sizlerle paylaşmayı düşünüyorum...
5
Sabah 1 dilimde iş arkadaşıma getirdim,şimdi yiyor afiyetle..Çok leziz olduğunu ve içersine hangi aromaları eklediğimi öğrenmek için beni sıkıştırıyor..))Benim ağzımada minicik bir parça koydu şimdi..Hımmmm nefismiş gerçekten..Şimdide içersinde esmer şeker mi var diye tutturdu..)))Sabah sabah çattık..))Tarçın eklediğim için rengi döndü diyorum ama, kimeee...)))
4
KEKİM YİNE DOĞAÇLAMADIR ARKADAŞLAR..HİÇ BİR YERDEN ALINTI DEĞİLDİR..
222
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
100 gr tereyağ
1 paket vanilya
minicik tuz
minicik tarçın
2-3 damla amber esansı (eklemesenizde olur)
1/2 su bardağı uludağ limonata
1/2 su bardağı iri kırılmış ceviz
1 paket fındıklı eti çikolata (iri parçalara ayrılmış)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 su bardağı un

Kalıbı unlamak için 2 yemek kaşığı galeta unu,1 tatlı kaşığı şeker
1
Hazırlanışı
Yağ,şeker,vanilya,amber iyice çırpılır.

limonata eklenip çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

ceviz,çikolata eklenip çırpılır.

Un,k.tozu eklenip çırpılır.

Kalıba şekerli galeta unu serpiştirilip silkelenir.
(not:kalıp unlu olduğu zaman,keklerin kalıptan çıktıktan sonraki görüntüleri
pek hoş olmuyordu.bu yöntemde canım Sonia'nın buluşudur..)

Hamur yağlanmış,unlanmış kalıba dökülüp önceden ısınmış fırında, yaklaşık 45-50 dk pişirilir.
5
Kalıbım Nordic Ware

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder