6 Nisan 2010 Salı

Çikolatalı Muffin




Mutfakta küçük bir yardımcım var benim. Büyük yardımcım bulaşık makinam İsabel'den sonra. Küçüğüm kek, kurabiye yapmayı çok sever benimle birlikte. Tart, tartölet kalıplarını yağlamayı, blendırla yumurta çırpmayı, kurabiye hamurunu yoğurmayı, şekillendirmeyi, kalıplarla hamur kesmeyi kimselere bırakmak istemez. Dur kabartma tozunu ben katayım, unu ben elesem? Yüzü hep güler bu işleri yaparken. Ortalığı toparlamaya gelince sıra sıvışır tabii. Oğlan da katılmak ister sıklıkla, oyalanırız mutfakta işte. Bu yardımları arasında en çok işime gelen uzun ince elleriyle, kargacık burgacık el yazısıyla notlarımı tutması. Elimde tarif de olsa değişiklikler yapıyor, malzeme oranlarıyla oynuyorum, o da anında yazıyor bir kenara, asıyor mutfak panosuna. Bugünkü tarifi de onun yazısından aktarıyorum.

Şu muffin konusunda da şöyle bir yol izlemeye karar verdim. Önce ingilizcesini , parantez içinde de türkçe okunuşunu yazacağım. Arada topkek de derim.

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 125 gr. tereyağ
  • 1 su bardağı artı iki yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Minicik tuz
  • 2 su bardağı un
  • Yarım pakte kabartma tozu
  • 80 gr. bitter çikolata
  • Vişne

Hazırlama:

Yumurta ve tozşekeri bembeyaz köpük köpük oluncaya kadar çırpın. Oda ısısındaki tereyağını katıp tekrar çırpın. Sütü, kakaoyu katıp çırpın. Unu ve tuzu ekleyip karıştırın. Benmari yöntemiyle erittiğiniz bitter çikolatayı da katıp bütün malzemeyi güzelce karıştırın. Kağıt kapsüllere yarıya kadar harçtan doldurup, en üstlerine birer vişne tanesi kondurun, muffin (mafin) tepsisine yerleştirin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirip, kürdan testi sonrasında alın.

Tarifi de 52. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği için Lezzet Treni'ne gönderelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder