6 Nisan 2010 Salı

ÇİLEKLİ PASTA

Bu tarif senin için DERYA'cığım :)
MALZEME: (pandispanya için)
6 adet yumurta
5 kah.fin.toz şeker
6 kah.fin.un
1 yem.kaş.ılık su
2 yem.kaş.kakao
MALZEME:(pastanın yanları için)
3 adet yumurta
3 kah.fin.toz şeker
2 kah.fin.un
1 kah.fin.nişasta
MALZEME(krema için)
5 su.bar.süt
4 yem.kaş.un(tepeleme)
1 yem.kaş.nişasta(tepeleme)
2 paket vanilya
toz şeker(ben hep göz kararı yaparım)
1 paket toz şanty
1 su.bar.süt(şanty için)
minicik gıda boyası
ÜZERİ İÇİN:
çilek
1 paket renksiz jöle

YAPIM AŞAMASI:
Önce 3 yumurta ile şeker çırpılır (krema gibi oluncaya dek)un ve nişasta eklenir,fırın tepsine kağıt serilir hamurun yarısı yayılır,kalan hamura kakao eklenip tepsideki hamurun üzerine ara ara koyulup çatalla mozaik görüntüsü verilip pişirilir.
Gelelim pandispanyaya:)6 adet yumurta akları minik bir tuzla çırpılır,bir kaseye alınır,yumurta sarıları şekerle krema kıvamına gelene dek çırpılır,aklar ve sarılar aynı kaseye alınır,nişasta,un,ılık su ilave edilir,kaşıkla havalandırılarak karıştırılır,hamurun 3/2 si yağlanıp unlanmış kelepçeli kalıba dökülüp pişirilir..Kalan hamura kakao eklenip beyaz hamurdan sonra da kakaolu pişirilir...aaa çok uzun işlem dersenin pandispanyalar hazır kullanın ama ben kendim yaptım söyleyeyim....
Krema pişirilir,şekeri eklenir soğumaya bırakılır..Krem şanty bir.bar.sütle çırpılır,vanilyalarla birlikte kremaya eknenip,minicik gıda boyası koyulup mikserle 10 dak.çırpılır veee krema hazır...
Pişip soğuyan kenar pandispanyalar 3 cm.eninde kelepçeli hamur yüksekliğinde kesilip kalıba yerleştirilir..Beyaz pandispanya ikiye bölünür kelepçeli kalıbın altına yerleştirilir,üzeri limonlu şekerli su ile ıslatılır ,kremanın 3/1 yayılır,kakaolu pandispanya koyulup üzeri limonlu suile ıslatılır,krema koyulur...En üste beyaz pandispanya ve kalan kerema koyulup çilekle süslenir,üzerine jöle dökülüp bir gece buzdalabında kalıpta bekletilir...
Servisten önce kalıptan çıkarılır servis tabağına alınıp kurdele bağlanır veeee servise hazırrrr:)
Ben yazarken yoruldum,yaparkende yorulmuştum ama olsun buna değdi...Kolay gelsin arkadaşlar(denemek isteyenlere:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder