6 Nisan 2010 Salı

Dattel Kuchen / (Trabzon) Hurmalı Kek

Hurmalı keki ilk kez denedim..Ne zamandır aklımda olmasına rağmen, bir türlü yapmak kısmet olmamıştı..Bu sabah evde ki hurmaları görünce,aklıma ilk iş hurmalı kek geldi..Nasıl yapacağımı bilmezken,birden aklıma hurmalara nelerin yakışacağını hayal ettim..Derken görmüş olduğunuz bu nefis kek çıktı ortaya..Benimle birlikte tadanların da hoşuna gitti..Herkes farklı yorumlar yaptıysa da,kekin hurmalı olduğunu bir türlü anlayamadılar..Taa ki,ben açıklayana kadar..Şimdilik benden bu kadar arkadaşlar..Sizlere güzel bir hafta diliyorum..Sevgilerle..
Trabzon Hurmalı Kek
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı esmer şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
2 limon suyu
minicik tuz
vanilya aroması
1 çay bardağı krema
2 yemek kaşığı h.cevizi
1 yemek kaşığı irmik
3 adet hurma (blendırdan geçmiş)
1 çay kaşığı tarçın
2 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
Trabzon Hurmalı Kek
Hazırlanışı
Yumurtalar,şeker,vanilya,tuz çırpılır.

Limon suyu,krema,yağ eklenip çırpılır.

İrmik,h.cevizi eklenip eklenip çırpılır

Hurma püresi ve tarçın eklenip çırpılır.

Un,k.tozu,karbonat elenip,eklenip çırpılır.

Hamur yağlanmış kalıba dökülüp,175 c de ısınmış fırında yaklaşık 40 dk pişirilir.

Not:Ben kalıbın dibine kalem badem serpiştirmiştim..Sizler serpiştirmesiniz de olur..
Trabzon Hurmalı Kek
Soğuduktan sonra dilimlenip afiyetle yenilir.
Trabzon Hurmalı Kek Trabzon Hurmalı Kek
Not:Keki sıcak sıcak kesince,haliyle buharı da fotoğraflara yansıdı..))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder