8 Nisan 2010 Perşembe

DÖNDÜMMM VE MİLFÖY TATLISI



Selammm ben geldimmm 3 hafta süren güzel bir tatil sonrası yeniden merhaba öyle güzel gezdim ve dinlendimki önce 1 hafta edirneyi gezdim orada kuzenim var saolsun bizi çok güzel gezdirdiler ardından yazlığa geçip denizin ve güneşin tadını çıkardım yan gelip yattım doya doya kitap okudum çayımı kahvemi alıp denize karşı keyif sürdüm hiç içimden dönmek gelmiyordu bıraksalar yıllarca kalırdım :)zoraki döndüm:)
(ben denizi seviyorum yaa vallaa )yaa öyle yan gelip yatarmısın döner dönmez tabi okadar dinlenmenin acısı süper çıktı oda ayrı konu bavuları boşalt yıka ütüle 2 gündür canım çıktı ama fırınımı çok özlemişim dün duramayıp girdim mutfağa :))her istanbula gidişimizde eşimle illaki milföy tatlısı yeriz eşim bayılır bu sefer eşim ya hatun valla ayıp ediyorsun bi bu tatlıyı yapmadın evde deyince hakkaten yaa niye yapmıyorumki diye düşündüm ve dün yaptım benimki görüntü olarak okadar düzgün olmadı ama tadı tıpatıp aynıydı şekle şemale bakmadan götürdük tatlıları:))))tabi şekli düzeltme çalışmalarım devam edecek o kesin. geçelimmi tarife yoksa bu yazı uzayıpppp gidicek:))
MALZEMELER:
10 adet milföy hamuru
1 lt.süt
6 yemek kaşığı un
1 yumurta
5 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 paket labne ( ben yorsan kullandım)
pudra şekeri
YAPILIŞI:
Milföy hamurlarını tezgahın üzerine açıyoruz merdaneyle azıcık inceltip çatalla her taraflarını deliyoruz.yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip fırına veriyoruz. süt,un,yumrta,şekeri karıştırarak pişiriyoruz.koyulaşınca en son vanilyayı ekleyip soğumaya bırakıyoruz ama kaymak tutmasın diye arada karıştırıyoruz. soğuduktan sonra labne peynirini ekleyip mikserle çırpıyoruz.pişen milföylerimizin ara katlarını açıp krema koyup kapatıyoruz üzerlerine pudra şekeri eleyip buzdolabında bir saat dinlendirip afiyetle mideye indiriyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder