5 Nisan 2010 Pazartesi

Dondurmalı Pasta

Dondurmalı pasta

Dondurmalı pasta'yı uzun süredir yapmayı düşünüyordum,sevgili Hatice'nin sitesinde görmüştüm.Ama keki buzluğa koyunca nasıl olur diye düşünüyordum hep.Lezzetini çocuklar çok beğendi.Tarif hemen hemen aynı ,ben çok az değişiklik yaptım.Arşivimde bulunması için kendi yaptığım şekilde ekliyorum.

Dondurmalı pasta

Malzemeler
- 3 katlı kakaolu pastaban
- 1 kilo kaymaklı dondurma
- 1 çay bardağı damla çikolata
- 1 paket krem şanti
- 1 su bardağı süt
- Yarım bardak süt(kek'i ıslatmak için)

Üzerinin kaplaması için:
- 1 paket crem ole
- 2 su bardağı süt

Süsleme için:
- Dövülmüş fındık içi
- Fındıklı draje

Hazırlanışı:
1- Üç katlı pastabanı katlara ayırın.Alt iki katı yarım bardak sütle hafifçe ıslatın.
2- Kaymaklı dondurmayı dışarıda 5 dakika bekletin.Krem şantiyi paketteki tarifine göre hazırlayın.
3- Krem şantiyi,hafif yumuşamış dondurmayı ve damla çikolatayı karıştırın.Pastabanı kelepçeli bir kalıbın içine oturacak şekilde yerleştirin.
4- Üzerine dondurmalı karışımın yarısını koyup,kaşıkla üzerini düzeltin.İkinci kat olarak kullanıcağınız pastabanı dondurumanın üzerine yerleştirin.Geriye kalan dondurmayı kekin üzerine ekleyip kaşığın tersi ile üzerini düzeltin.En üst katına pastabanı elinizle bastırarak oturtun.
5- Derin donduruya koyup 2-3 saat bekletin.Diğer taraftan crem ole'yi hazırlayın.(iki su bardağı sütle hazırlayın)
6- Dondurmalı pastayı kelepçeli kalıptan çıkartıp servis yapacağınız tabağa alın.Pastanın her yerini Crem ole ile kaplayın.Derin dondurucuda tekrar 1-2 saat bekletin.
7- Servis yapmadan hemen önce üzerini dövülmüş fındık içi ve fındıklı drajelerle süsleyin.Pastayı oda sıcaklığında on dakika bekletip servisini yapın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder