6 Nisan 2010 Salı

Elmalı Muhallebi

Elmalı muhallebinin tarifini Trabzon'dan gelen misafirlerimizden (anneciğin kuzeninden)almıştım..Kar yağdı pastasının tarifide yine kendisine aitti..Muhallebili değişik tarifler aradığımda,hemen o'na telefon açıp ondan tarif isterim..Bu konuda 1 numaradır benim için..Sizlerde muhallebili tarifleri beğeniyorsanız buyrunuz tarife bir göz atınız..
2
Malzemeler (muhallebi)
1 lt süt
1 su bardağı şeker
1 k.fincanı un
1 k.fincanı nişasta
1 paket krema

Tabanı için
Pötibör bisküvi
2 elma rendesi
1 çay kşığı tarçın
1/2 su bardağı ceviz kırığı
1
Ortası için
7 adet golden elma
ortaları için minicik şeker(her bir elma için)
3
Muhallebinin hazırlanışı
Krema hariç süt,şeker,nişasta,un karıştırılıp pişirilir.

Muhallebi soğuduktan sonra (ılık olacak)krema eklenip iyice çırpılır.


Tabanı
Bisküviler tek sira olarak borcama döşenir.

2 elma rendelenip tarçın eklenip karıştırılıp bisküvilerin üzerine yayılır.

Üzerine ceviz kırıkları serpiştirilir.

Ortası için
Elmaların kabukları soyulup 2 ye ayrılıp,ortaları çıkartılıp yyvan tencereye dizilir.

(Oyuk tarafları üste gelecek şekilde dizilirler.)

Her bir elmanın ortasına minicik şeker konulup 10 dk pişirilir(su eklenmeyecek).

Ilındıktan sonra kaşık yardımı ile oyuk tarafı içe gelecek şekilde, diğer elmaların üzerine yerleştirilir.

Üzerlerine muhallebi dökülüp h.cevizi ile süslenir.

Tepesini dilediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.

Ben birine marsı rendeleyip süsledim.Diğerinide tiramisu drajeleri ile renklendirdim.


Not:1-Elmaları pişirme süresini kesinlikle aşmayınız.Yoksa fotoğraftaki gibi
çok pişmiş olurlar..Diğeri ise çok güzel olmuştu ve dilimlenmişti..Tadı nefisti diyebilirim..Tadanlar öyle söyledi ve istek çok olunca 2 sefer yapmak zorunda kaldım..))


Not:2-Elmaları pişirdiğinizde sulanıyor.Dilerseniz o minicik suyu muhallebiyi pişirirken kullanabilirsiniz.Tavsiye ederim,elma aromalı nefis bir muhallebi oluyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder