7 Nisan 2010 Çarşamba

FISTIKLI VE CREM OLELİ KEK


Akşam ziyaretinde elimiz boş gitmeyelim, çayın yanına bir kek çırpayım bari diye ofisten eve geldim ve daldım mutfağa. Erzak dolabımı açtım ve içinde az miktarda antep fıstığı olan kavanoz gözüme ilişti. Hadi fıstıklı ve çikolatalı bir kek yapayım bu fıstıklar daha fazla beklemesin dedim. Yumurtalar, şekerle çırpıldı, yağ eklendi. Kakaosuz olmaz bu kek derken, birde baktım ki; dolapta kakao yok. Yok olmaz canım, benim evimde kakao hiç bitmez ki! Her alışverişte stok yapar gibi kakao alırım ben. Belki köşeye sıkışmıştır, yada başka şeylerin altında kalmıştır. Hah kesin şuraya koymuşumdur. Yok, yok yok .Offfff kakaosuz bu kek benim içime sinmez ki! Oda ne çikolatalı Crem ole... Neden olmasın ki, bal gibide olur dedim ve kakao yerine Crem oleyi toz halinde kullandım. İyi ki de kullanmışım tadı muhteşem, kıvamı ise üstü hafif sert içi oldukça nemli yani browni neminde bir kek elde ettim. Bundan sonra sık sık Crem ole'li kek yapacağım gibi geliyor bana.( Resim akşam çekildiği için oldukça karanlık )
Malzemeler;
*4 yumurta,
*1,5 su bardağı şeker,
*1 su bardağı sıvıyağ,
*1 su bardağı süt,
*1 paket vanilya,
*1 paket çikolatalı Crem ole ( toz halinde )
*2,5 su bardağı sade kek unu,
*1 su bardağı hafif kavrulmuş antep fıstığı,
*1 su bardağı parça veya damla çikolata,
Hazırlanışı;
1.Yumurtalar ile şeker iyice çırpılır.
2.Sırasıyla yağ, süt ve crem ole eklenerek çırpmaya devam edilir.
3.tüm toz malzemelerde eklenip iyice karıştırıldıktan sonra, fıstık ve çikolata eklenen hamur, unlanıp yağlanmış kalıba dökülerek, 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Pişip pişmediğini kürdan testiile anlayabilirsiniz.
4. Soğuduktan sonra kalıptan çıkarılan kekin üstüne dekor olarak pudra şekeri serpip, çikolata rendesi kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder