6 Nisan 2010 Salı

Fotoğraf makinem ve kısa notlar .....

Fotoğraflarımı beğendiğinizi ve nasıl çektiğimi soruyorsunuz.Öncelikle çekiniyorum bu satırları yazarken çünkü öyle güzel fotoğraf çekenler var ki onların yanında böyle anlatmam biraz komik olacak ama yaşadıklarımı anlatıcam bende ..

Fotoğraf makinemin markası Nikon D90 ... SLR bir makineyi kullanmak hiç kolay değilmiş,öncelikle ben onu anladım.Kademe kademe ilerlemekte fayda var.Benim erkek kardeşim profesyonel olarak bu işle uğraştığı için ben birazda ona güvendim.Sağolsun o bir kaç şey gösterdi,ama öğrenmek için çok fazla şey okumam ve çalışmam lazım :)

Fotoğrafları mümkün oldukça aydınlık ortamda hatta balkonda çekmeye çalışıyorum.Çoğu zaman istediğim pozu yakalamak için 2 saat uğraştığım oluyor.Kimi zamanda çocuklardan ve vakitsizlikten çok kısa zamanda çekim yapıyorum.Sanırım bu fotoğraflara da yansıyordur..

Fotoğraf çekmek zaman ve vakit işi aslında.Ben güzel bir kare için 60-70 poz çekiyorum :)Bu işi öğrenmem epey vaktimi alacak sanırım..Komposizyon önemli,aksesuarlar önemli.Ben eldeki imkanlarla ancak bu kadarını gerçekleştiriyorum.

Çocuklarla tahmin edersiniz ki bu iş oldukça zor oluyor,sürekli paçamdan ayrılmayan Özgürüm varken :) Seneye Özgür paşa okula alışırsa o zaman güzel bir kursa gitmeyi çok istiyorum..

Fotoğraf çekerken tripod kullanmak ikinci önemli unsur,elinizde normal bir digital fotoğraf makineniz varsa bile tripodla çok daha güzellerini çekebilirisiniz.Eliniz titrediği için fotoğrafları kötü çıkması çok normal..

Ben aylardır fotoğraf makinemi kulanıyorum ama çok fazla ilerlediğimi söyleyemem,makineyi tanımak önemli.

Photoshop programlarında insanlar çığır açıyorlar ,ben bu konuda da çok az şey biliyorum..

Fotoğraf makineniz çok iyi olmasa da iyi bir Photoshop CS4 kullanıcıysanız fotoğrafta küçük hileler yapıp güzelleştirebilirsiniz.

*************************************************************************************

Yeni yıl için kulladığım aksesuarları nereden aldığı sormuş güzel komşularım;

Balkabaklı kek için kullandığım kalıbı Tantitoni mağazından satın aldım.Bir kaç tane servis tabağı da aldım. Gayet memnunum,çok fazla pahallı aksesuarlar almıyorum.
Şimdiye kadar gördüğünüz bardaklarımın ve tabaklarımın çoğu kırıldı .. Çocuklar sağolsunlar bu konuda çok başarılılar..

Yeni yıl aksesuarlarını mudo,tepe home,tantitoni,çarşı vb.. mağazalardan rahatlıkla bulabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder