6 Nisan 2010 Salı

Fırında Pişmiş Meyve Kompostosu

Meyve Kompostosunu bu şekliyle bende ilk kez pişirdim ama lezzeti gayet güzel oldu,daha tatlı sevenler mutlaka içine az miktarda esmer şeker kullanmalı diye düşünüyorum.Diyet yapan yada kilosunu korumak isteyenler için hafif bir tatlı önerisi bence.Tarifi "Dünyanın En Güzel Tatlıları" kitabından aldım.Ama esinlenmek daha doğru olur,çünkü içindeki malzemeleri ben kendime göre ayarladım .Bu tarifi'de Yaman Etkinliğin bu ayki "Kurutulmuş Meyveler" etkinliğine ev sahipliği yapan Sehere yolluyorum ve kolay gelsin diyorum....

Benim tarifim ise şöyle;

Malzemeler
6 Kişilik

- 6 tane kuru incir
- 10 tane kuru kayısı(gün kurusu)
- 12 tane kuru erik
- 4 tane çilek kurusu
- 6 tane muz kurusu
- 3 tane elma kurusu
- 6 tane hindistan cevizi kurusu
- 4 tane papaya kurusu
- Yarım çay bardağı sarı kuru üzüm
- Yarım çay bardağı kuru dut
- 1 su bardağı taze sıkılmış elma suyu
- 1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
- 1 çay kaşığı tarçın

Hazırlanışı:
1- Tüm malzemeyi fırına dayanıklı bir kaba koyun.İçine sıkılmış meyve suyunu ekleyin.
2- Isıtılmış 170 derecelik fırında arada sırada karıştırarak su miktarını kontrol ederek 35-40 dakika pişirin.
3- Servis kaselerine doldurun.Üzerine ceviz yada kavrulmuş badem ile süsleyerek ılık veya sıcak olarak servis yapın.

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder