5 Nisan 2010 Pazartesi

Fıstıklı Mermer Kek

Yıllardır mutfağımızın duvarlarını süsleyen kalıpları çok fazla kullanmadığımın farkına vardım..İstiridye kalıbımla,geçen yıl sadece 2 sefer kek yaptığımı eski kayıtlardan gördüm..Diğerlerini sizlerle hiç paylaşmamışım ama çok kullanmışım..))
Dün akşam iş çıkışı eve gelip,kek yapmak için hemen mutfağa girdim..Öncelikle ne yapacağımı,hangi kalıbı kullanacağımı bilmeden birden gözüm duvardaki kalıplara takıldı..O anda kitap karıştıracak pek zamanım olmadığından hemen doğaçlama bu keki hazırladım..Aslında bu başlıkla bir kek tarifi okumuştum kitabımda geçen hafta..Hep onu yapmak vardı niyetimde..Fakat biraz zahmetli olduğundan, onu değilde gözümün önünde duran malzemelerle,bu kek çıktı ortaya..İyi ki yapmışım diyorum..)

Sizler,benim tariflerimi denemek isteyip,tereyağın sizlere ağır geleceğini düşünüyorsanız,onun yerine becel veya sıvıyağ kullanabilirsiniz..Ne derece lezzetli olur bilemiyorum..Sadece insan alışkın olduklarından hemen vazgeçemiyor.Bizler her zaman olduğu gibi tereyağ dışındakilere asla diyoruz...Sabahleyin,kekten 2 dilim babacığa ayırıp, diğerini arkadaşıma götürdüm ..))Sonuç her zmanki gibiydi..Şimdi benden rutin kek isteniyor..Çok yorulmazsam,canım isterse,zamanım olursa belki yapabilirim diye düşünüyorum..Zaman ne gösterecek bilinmez..SEVGİLER TÜM DOSTLARA..
7
Malzemeler
1 su bardağı şeker (200 gr)
4 yumurta (sizler 3 tane kullanabilirsiniz.benim kalıbım büyüktü.)
1/2 çay bardağı sıvıyağ
125 gr oda sıcklığında tereyağ
1 paket vanilya şekeri
1 paket kabartma tozu
minicik tuz
1 çay bardağı süt
1 adet portakalın suyu ve kabuğu
100 gr bitter rendesi
3 yemek kaşığı tepeleme toz antepfıstığı
3 yemek kaşığı nişasta
2 su bardağı un (400 gr)
6
Hazırlanışı
Şeker,tuz,yumurtalar ve portakal kabukları tam 3-4 dk çırpılır.
Yağ,vanilya eklenip çırpılmaya devam edilir.
Sıvıyağ,süt,portakal suyu eklenip çırpılır.
Çikolata bıçak yardımı ile incecik kıyılıp karışıma eklenir.
Un,nişasta ve kabartma tozu elenip çırpılır.
Karışımdan 1 kase ayrılıp, kalanı yağlanmış kalıba dökülür.
Ayrılan karışıma toz fıstık eklenip karıştırılır.
Sonrada hamurun üzerine dilediğiniz şekilde yayılır.
Önceden ısıtılmış fırında 175 c de yaklaşık 45 dk pişirilir.
5
Kahve veya çay yanında afiyetle yenilir..
1 2 3 4
Not:Kalıbım Wilton markadır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder