7 Nisan 2010 Çarşamba

GEVREK


Cumartesi günü hazırladıklarımdan biride bu gevrekler idi. Aslında bu tarifi ben uydurdum, uydurdum diyorum, çünkü aklımda olan bir lezzeti yapmaya çalıştım. Bunun içinde malzemeleri ve ölçüleri tahmini olarak kullandım. Henüz benim için ismi olmayan bu tarife de gevrekliğinden dolayı bu ismi verdim. Peki aradığım lezzeti bulmuşmuydum? Tam olarak bulamasam da çok yaklaştım. Ben kahvaltılarda hem tuzluya hemde tatlıya eşlik edici gevrek bir tat aramıştım. Düşündüğümden daha tatlı olması dışında hemen hemen oldu. İşte tarifim;
Malzemeler;
*50 gr tereyağı ( oda sıcaklığında )
*1 kahve fincanı sıvıyağ,
*1 kahve fincanı yoğurt,
*1 adet yumurta,
*1 paket kabartma tozu,
*1 çay kaşığı mahlep,
*2 çorba kaşığı şeker,
*1 tatlı kaşığı tuz,
*2 su bardağı un.
Hazırlanışı;
1.Tüm malzeme yoğurularak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.
2.Hamurdan parçalar alınarak rulo haline getirilir.
3.Rulolar baklava dilimi şeklinde verev olarak kesilir.
4. Arzuya göre üstüne susam, anason, haşhaş serpilebilir. ( ben susam serptim.)
5.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında çok fazla kızartılmadan pişirilir.Soğuyunca servis yapılır.
Bakalım beğenecekmisiniz
Afiyet Olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder