5 Nisan 2010 Pazartesi

Harf ve Horoz Kurabiyeler

Sevgili Handenur ile Ekinin mutfağı beni Sunshine Award ödülüne layık görmüşler..Kendilerine çok teşekkür edip,bende tüm arkadaşlara bu ödülü dağıtıyorum..

2 Ocak Karya'cığımın doğum günüydü..Gününde kutlama yapılamadığından, Cumartesi günü arkadaşları ile evlerinde küçük bir kutlama yapılmıştı..Benden harf kurabiye ile koyun kurabiyeleri istemişti..Nasıl istediğini de söyleyince, bu kurabiyeleri hazırladım..Geçtiğimiz yıllarda Karya ile bu tür kurabiyeler yapmıştık..Oradan aklında kalmış olacak ki,yine aynı kurabiyeleri istedi..Bende yapmışken sizlerle paylaşmadan geçemedim..Umarım sizlerde çocuklarınıza yapıp onları mutlu edersiniz..

Sağlıklı güzel bir hafta diliyorum sizlere..

Not:Arkadaşlar,yılbaşı gecesi binamızda çok sevdiğimiz iki kişiyi kaybettik..Biri çok gençti,diğeri yaşlı idi..Halen şoku üzerimden atabilmiş değilim..Bu yüzden sizleri ziyaret edemiyorum..Yoğun günler yaşıyoruz..
Harf Kurabiyeler
Malzemeler
1 yumurta
100 gr bitter (rende)
175 gr yumuşak tereyağ
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı badem tozu(çekilip un haline gelmiş)
1 portakal kabuğu rendesi
minicik tuz
minicik zencefil
alabildiği kadar un
Harf Kurabiyeler
Hazırlanışı
Tüm malzeme karışıp yoğrulur.

30 dk buzdolabında dinlendirilir.

Hamur merdane ile açılıp kalıplarla kesilip tepsiye dizilir.

Isınmış fırında 175 c de yaklaşık 15 dk pişirilir.
Harf Kurabiyeler
Kurabiyeler iyice soğuduktan sonra 1 yumurta akı,2 yemek kaşığı pudra şeker,minicik tuz mikserle çırpılır.

Jelibonlara karışımdan minicik sürülüp kurabiyelere yapıştırılır.
Horoz Kurabiye
Sizler farklı süslemeler yapabilirsiniz arkadaşlar..
Harf Kurabiyeler Harf Kurabiyeler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder