6 Nisan 2010 Salı

Hasta Çorbası (Şehriye Çorbası)

Bu sene grip olmamak için çok direndim ama sanırım vücudum daha fazla dayanamadı.İnanılmaz kırgınım iki gündür sürekli uyukluyorum.Çok yorgunum ,küçük kuş ve büyük kuşda hasta gibi.Sürekli kuru kuru öksürüyorlar.Büyük kuş doktora gitti ve iki gün rapor aldı.Karnında bir ağrı vardı onun için de bugün ultrason çektirdik.Çok şükürki bir şey çıkmadı.İki gün evde dinlendi.Servise bindiği andan itibaren hırkasını çıkartıyor,hiç kendini korumuyor.Okulda da soğuk içiçek içmiş hepsi üstüste geldi sanırım...
Özgür ise sabaha kadar üstü açık yatıyor,bünyesi buna alıştı diye düşünüyorduk ki havanın bir soğuk bir sıcak olması hepimizi etkiledi .
Bugün yatağa biraz dinlenmek için uzanmıştım ki uyumuşum,o kadar şaşırdım ki kendime.... Özgür sürekli dolaşıyor evin içinde görüyorum ama ayağa kalkıp ilgilenemedim o derece halsizim. Neyse oda annesine acımış olucak ki bir kaç saat uyuduk birlikte.Ama halen çok uykusuzum,sadece tarif yayınlamak için bilgisayar başına geçtim.Görev aşkı bu olsa gerek :)

Geçen hafta sonu Trt 2'de ki Bilişim Rüzgarı adlı programda Pelince Lezzetler tanıtılmış ,ben programı o gün izleyemedim ama G.Çağdaş Kaval bana mail atıp hatırlattığı için tekrar çok teşekkür ediyorum.En kısa zamanda siteye video'yu eklemek istiyorum.Tekrar tekrar kendilerine teşekkür ediyor ve saygılarımı gönderiyorum....
İzlemek isteyenler için linki burada

Gelelim bizim evin hasta çorbası tarifine;

Malzemeler
- 3 orta boy domates
- 3 yemek kaşığı sıvıyağ(mısırözü kullandım)
- 2.5 su bardağı et suyu
- 2.5 su bardağı sıcak su
- 1 çay bardağı tel şehriye
- 1tatlı kaşığı salça
- Maydonoz
- Tuz

Servis için:
- Limon

Hazırlanışı:
1- Sıvıyağı tencereye koyun, salçasını ekleyip kavurun.
2- Daha sonra rendelenmiş domatesleri ekleyin ve biraz pişirin.
3- Üzerine et suyunu,tuzunu ve sıcak suyu ekleyin.Kaynayınca içine tel şehriyeyi koyun.
4- Tel şehriye yumuşayıncaya kadar pişirin.
5- Üzerine maydonoz doğrayıp sıcak olarak servis yapın.
6- Bol limon sıkıp içilmesi tavsiye olunur:)

Afiyet Olsun.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder