1 Nisan 2010 Perşembe

HAVUÇLU TOPLAR

Aslında bilgisayarın başına oturduğumda niyetim, pazar günü kız kardeşimin kızı zeynep'in diş buğdayı partisi ve tay tay poğacasını yapmıştık, sizlere yaptığım hazırlıkları paylaşmak istiyordum ama o kadar çok fotoğraf çekmişim ki, onları düzenlemek çok uzun süreceği için şimdilik sadece havuçlu topları paylaşacağım. Bu tatlıyı bir çoğunuz biliyorsunuzdur. Yapımı oldukça pratik ve nefis bir tad. Çocuklara da daha cazip gelmesi için renkli kürdanlarla servis ettim. Sizlere lise yılarında tuttuğum tarif defterindeki şekli ile yazıyorum. Ben kakaolu büskivi, ceviz ile antep fıstığı karışık kullanarak ve kişi sayımız fazla olduğu için bu ölçünün iki katını yaptım. Tadı böyle de çok beğenildi.. Ayrıca bu tarif sevgili fidanın ev sahibi olduğu yaman etkinliğine gitsin...
malzemeler:
  • 3 adet havuç
  • 1 paket sade betibör büskivi
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 50 gr. margarin(eritilmiş)
  • hisdistan cevizi

yapılışı: Bir tencereye ince kısmından rendelenmiş havuçu, şekeri koyun ve suyunu çekene kadar karıştırarak pişirin. Havuçlar biraz ılındıktan sonra robottan çektiğiniz büskivileri, margarini, tarçını ve cevizi ekleyip güzelce karıştırın. Elinizi biraz ıslatıp, ceviz büyüklüğüde parçalar alıp yuvarlayın. Düz bir tabağa bolca hindistan cevizi döküp, her tarafını bulayıp servis tabağına alın.

afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder