7 Nisan 2010 Çarşamba

İncirli Cevizli Kek

Benim perişan kurabiye, elmalı üzümlü turta gibi mutfakla yeni tanıştığım zamanlarda çok sık yaptığım bir tarifti incirli cevizli kek....O zamanlar o kadar sık yapıyordum ki malzemeleri ezbere biliyordum. Yaptığım zamanlarda tarifi çok sık istendiği için çareyi bilgisayarda yazıp printerde çoğaltıp dağıtmakta bulmuştum:))
Araya başka tarifler girince ilk göz ağrım kekime sıra gelmemiş onu fark ettim.....
52.Porselen Demlik Çay Etkinliğine Gönderilmiştir.

Gereken Malzemeler:

  • 2 su bardağı un
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 8 adet kuru incir
  • 3 adet (orta boy) yumurta
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Üzerine pudra şekeri veya Dr.Oetker tarçınlı dekor süsleme şekeri
Yapılışı:

  • İncirleri yıkayıp küçük küçük doğrayın.İncirleri 1,5 bardak dolacak şekilde yaklaşık 2 saat kadar sıcak suda bekletin.
  • Şeker ve yumurtaları krema haline gelinceye kadar çırpın. Yağı ilave edip çırpmaya devam edin.
  • Su içinde yumuşattığınız incirleri, suyu ile birlikte karışıma dökün, ceviz ilavesi ile çırpın.
  • Un, kabartma tozu ilave ederek karıştırın.
  • Yağlanmış unlanmış fırın kabına dökün.
  • 175 derece önceden ısıtılmış fırında ilk 30 dakika fırını hiç açmadan pişirin.
  • Kürdan temiz çıkınca fırında çıkarın.Ilınmaya bırakın.
  • Soğuyunca üzerini pudra şekeri veya tarçınlı süsleme şekeri ile süsleyin.

  • İlk aldığım tarifte kekte katı yağ (125 gr) eritilerek kullanılıyordu. Katı yağ kullanmadığım için yarım bardak sıvı yağ yemeklik zeytinyağı kullanarak yaptım.Tadında bir değişiklik olmadı, daha da güzel olduğunu söyleyebilirim.
  • İncirli kekin malzemelerinde yoğurt veya süt yok. İnciri yumuşattığınız su, bu malzemelerin yerine geçiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder