5 Nisan 2010 Pazartesi

İNCİRLİ TURTA

NE GÜZEL DEĞİL Mİ ?






TAZE İNCİRLİ TURTA

Hamururu :
- 1 yumurta -
100 gr tereyağ-
1 çb toz şeker- (daha az kullandım)
2 sb + 1yk un -
1/2 pk kabartma tozu-
1/2 pk vanilya- 4 damla vanilya esansı ( varsa)
- 1 pk. tart jölesi (arkasındaki tarife göre hazırlayınız)
( ben kullanmam evden biraz nişasta biraz şeker ve su ile kendim yaparım.
Üzeri için :
-taze incir 7-8 adet - incir reçeli- file badem ( önceden kavurunuz biraz fırında )
-Yağ şeker yumurta ve diğerleri güzelce karıştırılıp hamur toparlanır. 1/2 saat kadar dinlendirilir.
- yağlanmış tart kalıbınıza ince olarak hamur döşenir,
-çatalla kabarmaması içi delikler açılıp ,
-170* ısınmış fırında sadece 13-15 dakika pişirilir.( ben 15 dakika pişirdim azcık daha sert severiz ,zaten durdukça yumuşuyor)
-pişen tart soğuyunca içlerine istediğiniz kremayı koyabilirsiniz.
creme ole olabilir- krem şanti olabilir- hazır pasta dolgusu olabilir vs
- Ben ev tipi pastacı kreması kullanıyorum, vazktiniz varsa en iyisidir. ( bu kremayı EKLER de de kullanırım )çok lezzetli oluyor.
- kreması konulup üzerine dilimlenmiş taze incirler dizlir,
- taze incirlerin üzerine fırça yardımıyla incir reçelimin kendi suyunu sürüp parlaklık ve lezzet kazandırdım..
-tart jölesinden hiç hoşlanmıyorum !!! taze meyve reçeli daha iyi fikir aslında..
hem doğal ,hem meyve tadı oluşuyor.

İNCİR SEVER DOSTLAR ARTIK VEDALAŞMAK ÜZERE OLAN BU GÜZELLER GÜZELİ TARTI MUTLAKA DENEMEK İSTEYECEKTİR.
*
Ben incirlerin üzerine karamel sos yaptımm muhteşemmmmmm oldu..
Karamel sosun üzerinede elbette krokan serptik.. kahvelerimizin yanında gerçekten enfes oldu..
yanımızda olmanızı isterdik doğrusu .... :)))

AFİYETLER OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder