8 Nisan 2010 Perşembe

İRMİK HELVASI-HAYIRLI KANDİLLER

irmik helvası 001
Sayfamı okuyan tüm ziyaretçilerimin kandili mübarek olsun.Yaz olması sebebi ile helvamı ancak iki komşuma dağıtmış olsam da, kandillerde illaki evde özel bir şeyler pişirmek ve dağıtmak beni çok mutlu ediyor. Bir şey yapıp dağıtamasam bile muhakkak kandil simidi alırım.Benim için kandillerde evde muhakkak bir farklılık olmalıdır. Bu gün ablamın tarifi ile irmik helvası yaptım. Merak edenler için işte tarifi;
Malzemeler;( Aşağıda tam ölçüleri veriyorum. Ben bu gün yarım ölçü yaptım)
*250 gr tereyağı,
*Minik bir paket dolmalık çam fıstığı.
*2 su bardağı irmik,
*2 su bardağı süt,
*2 su bardağı şeker,
*2 su bardağı su.
Hazırlanışı;
1.Öncelikle, şeker, süt ve suyu derince bir kaba koyup, şeker eriyinceye kadar karıştırın.
2.Tereyağını ve çam fıstıklarını bir tencereye alıp,fıstıklar pembeleşmeye başlayıncaya kadar kavurun. Ancak tereyağının yanmamasına dikkat edin.
3.Fıstıklar sararınca irmiğide ekleyerek, kavurmaya devam edin ve irmik pembeleşinceye kadar kavurun.
4.İrmik pembeleştikten sonra, su,süt ve şeker karışımını irmiğe ekleyin ve ocağın altını kısarak ve ara ara dibi yapışmasın diye karıştırarak, irmiklerin suyunu çekmesini bekleyin.
5.İrmik suyunu çektikten sonra, 10-15 dk tencerede demlenmesini ve ılınmasını bekleyin ve servis yapın.Ben dondurma kaşığı ile servis tabağına yerleştirdim. İsterseniz minik reçel kaselerini kalıp olarak kullanarak da dekoratif olarak servis tabağına yerleştirebilirsiniz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder