7 Nisan 2010 Çarşamba

KABAKLI VE PEYNİRLİ ÇÖREK


Benim çok sevdiğim tuzlulardan biri olan kabaklı-peynirli çöreği uzun zamandır yayınlamak istiyordum. Bu güne kısmet oldu. Ben bu sefer çöreğe ekleyeceğim kabakları, kabak dolmasının içinden çıkan kabaklardan yaptım. Dolma içinden artanları genellikle mücver yaparak değerlendiriyorum. Bu sefer bu çöreği yapmak için bana ilham verdiler ve bende uzun zamandır yapmak istediğim çöreklerimi yaptım.
Malzemeler;
*3 adet yumurta,
*1/2 su bardağı yoğurt,
*1/2 su bardağı sıvıyağ,
*1 su bardağı kadar ufalanmış beyaz peynir,
*1 paket kabartma tozu,
*Yaklaşık 2 su bardağı dolusu rendelenmiş kabak,
*1/3 demet maydanoz,( aslında dereotuda konuyor ama bende kalmamıştı. Siz eklerseniz daha güzel olur)
*2,5 su bardağı un.
Hazırlanışı;
1.Yumurtayı güzelce çırpın.
2.Sırası ile yoğurt ve sıvıyağı katarak tekrar çırpın.
3.maydanozları ince ince doğradıktan sonra, peynir ve rendelenmiş kabak ile harmanlayın.
4.Un ve kabartma tozu ile sıvı karışımı güzelce çırpın.
5.Son olarak, kabaklı karışımı katıp, kare bir borcama yada içini yaplı kağıt ile kapladığınız bir fırın tepsisine dökün. Tepsiyi elinizle sallayarak hamurun her yere eşit dağolmasını sağladıktan sonra, önceden orta derecede ısıttığınız fırında üstü kızarıncaya kadar pişirin.
6. Piştikten sonra fırından çıkarın ve üstüne temiz bir mutfak havlusu örterek soğumasını bekleyin.Afiyet olsun.
*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder