5 Nisan 2010 Pazartesi

Kara Kabak Tatlısı

Kara Kabak Tatlısı

Kara kabak ile ilk kez tanıştım,kayınvalidem Düzce'den bana çeşit çeşit balkabağı getirmiş.Kara kabak dış kabuğu soyulmadan pişiriliyormuş.Aslında kayınvalidem kabağı doğrayıp direk fırına atmamı hiç şeker koymamamı söyledi.
Eşim ben öyle tatsız yemem dediği için ben ocakta ve şeker ekleyerek pişirdim.Kabukları çok ince olduğu için kısa sürede pişti.Kara kabak fotoğrafına buradan bakabilirsiniz.

Buradaki marketlerde hiç görmedim ama bulursanız ve denemek isterseniz işte tarifim;


Malzemeler

- Bir adet orta boy kara kabak
- 1,5 su bardağı toz şeker
- 1 fincan su

Hazırlanışı:

1- Kabakların kabuklarını soymadan iri parçalar halinde doğrayın.
2- İçindeki çekirdekleri temizleyin. Kara kabağın kabukları üste gelecek şekilde tencereye dizin.
3- Üzerine toz şekeri ve suyu ilave edip kısık ateşte 15 dakika(yumuşayana) kadar pişirin.
4- Soğuduktan sonra üzerini cevizle süsleyip ikram edin.

Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder