5 Nisan 2010 Pazartesi

KARAMEL SOS SEVERMİSİNİZ ? YAPTINIZ MI HİÇ ?

kavanozda henüz sıcakken !
1/2 çb kavrulmuş fındıkla karışım hazırladım farklı bir tarif yarattım. (paylaşacağım )
krema sonrası 5 dakikada kıvama geldiği an (kaşığa bakarsanız üzerindeki
yoğunlaşmayı göreceksiniz )

kremanın içindeki hali
tereyağıyla buluştuğu an
şekerin erime noktası (yakmayın vede kristalleştirmeyin şekeri )
Bu noktada kendi halinde çok kısık ateşte erimesine izin verin,yoksa kristalleşir yani sert kümeler olur kesinlikle erimez. !!!



KARAMEL SOS
1 sb şeker
1 kibrit kutusu büyüklüğü tereyağ ( tartmadım ne yazıkki)
1. pk krema (küçük kutu)

-Öncelikle HER ŞEY ! ODA SICAKLIĞINDA OLACAK !!!
- şeker DERİN ! BİR teflona konur altı kısık halde eritilir,
- içine tereyağ atıLıp yavaş yavaş karıştırılır,
- kreması eklenir ( bu arada şiddetli fokurdama olacak normaldir,dikkat edin )
- tekrar karıştırmaya devam edin,ilk anda malzeme birbirnden ayrılır gibi olacak,sonra koyulaşıp kıvama gelecektir. ağdalaştığı anda,2 dakika sonra kapatınız.
- ısıya dayanıklı bir kavanozda soğutup, buzdolabında muhafaza ediniz. 2-3 hafta kullandım ben.(hep dolaptaydı)
- dolapta donacaktır,kullanacağınız zaman kaşıkla alıp mikroda veya sıcak bir yerde çok azz çözün
.

BU BENİM ÇİKOLATADAN SONRA HAYRANI OLDUĞUM TEK LEZZETTİR.
ÇOK YERDE KULLANDIM. ÇOK NuNu Markalar çıkardım yine.Pek KOLAY KOLAY DEMEM,AMA SİZE SÖYLEMEK İSTERİM SEVENLERE ÖZELLİKLE SESLENİYORUM !!!
BUNU MUTLAKA YAPINNNNN !! HARRKULADEDİR. (Lakin çok Kalorili olduğunuda unutmadan tüketelim !!!! )

Diğer yapılanlarıda PAYLAŞACAĞIM.. BİLİYORUM AFİYET OLACAK !
SEVGİLER.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder